8712
Sök

Byte av Basar..

4 Inlägg
28 maj 2005
Trådstartare
Tjena..  Jag har ett par gamla Rockford Fosgate i Punch serien.. som sagt inte nya men dunkar på bra endå 500 peak watt o runt 250 rms watt.. Rockford ska tydligen va bra kvalité men jag har tidigare ägt en cerwin vega som jag också hört ska va av mycket hög kvalité..

Nu till saken.. Cerwin vega har kommit ut med ett par nya 12" basar som ligger på 800 peak watt och smått 300 rms watt.. byter jag upp mej eller ner mej om jag säljer mina Rockford och köper Cerwin vegorna.. så mycke bättre blir väl ljudet kanske inte.. eller?.. skiljer ju några år på basarna..

MVH Patrik tack på förhand

859 Inlägg
28 maj 2005
Vad kostar de nya vegabasarna? Vad har du för slutsteg? låda osv.

MVH Theo

4 Inlägg
28 maj 2005
Trådstartare
Nu ede såhär att dom sitter i varsin låda tillsammans med diskant o mellanregister i vardagsrummet (: driver dom med en äldre pioneerförstärkare kanske 100 watt.. cerwin vega basarna kostar 1400 spänn..

trucken
563 Inlägg
28 maj 2005
har du rockford basarna från ett par hemma högtalarana ?  ett par hemma basar gör sej oftast dåligt i bilen

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

2lateuloose
543 Inlägg
29 maj 2005
RF gör inga hemmahögtalare! utan han har väl bara stoppad in dom i ett par hemmalådor.. vilket är smart! jag kör en Orion 12" hemma som sub till hemmabion & den spöar dom flesta RiktigaHemma subbarna!..

Men nu till frågan?? varför byta?? jag tror absolut inte du kommer höra någon skillnad om högtalarna sitter i rätt lådor & om inte punch basen är helt slut..

Lägg pengarna på ett topp framsystem istället! & njut..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

6 851 Inlägg
29 maj 2005
Håller med ovanstående..bättre fram system gör en ENORM skillnad asså. Basen/arna som du väljer mellan är båda av bra kvalité och du kommer inte höra stor skillnad.

4 Inlägg
29 maj 2005
Trådstartare
ok.. de låter klokt.. japp de e bilbasar i ett par lådor ritade av docdecibel i taberg.. dunkar suveränt
dom ser väl lite tråkiga ut pågrund av årsmodellen..

http://img.photobucket.com/albums/v232/RooX/IMAG0124.jpg

Sök