Får jag inte ha xenon ????

Rspeter Audi A5 quattro driver.
28 januari 2009 · 2 203 Inlägg

domarnn skrev:
snabb fråga, jag har satt dit angeleyes på min 850. Hur står sig dessa i besiktningen? Med tanke på att man tar bort höjdinställningsmotorn från dom gamla insatserna. Någon som vet nåt?

Ställ frågan till dom som avgör vad som är godkänt på bilar direkt istället, alltså Bilprovningen.

domarnn
28 januari 2009 · 105 Inlägg

Rspeter skrev:

domarnn skrev:
snabb fråga, jag har satt dit angeleyes på min 850. Hur står sig dessa i besiktningen? Med tanke på att man tar bort höjdinställningsmotorn från dom gamla insatserna. Någon som vet nåt?

Ställ frågan till dom som avgör vad som är godkänt på bilar direkt istället, alltså Bilprovningen.

Tänkte bara höra om någon som har samma lampor har fått underkänt på bilprovningen.

Heavens_Gate
28 januari 2009 · 543 Inlägg

Som du kan läsa och se på sidan ett i tråden så har jag exakt likadana lampor som dig så..

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Xoff Volvo tönt... =)
28 januari 2009 · 2 344 Inlägg

Xenon frågan: Satt det xenon på bilen orginal? om inte, då får du inte ha det utan att göra massiva ombyggnationer som kostar... mycket...

Off-topic frågan: höjdsjustering behöver inte funka på en bil som har halogen som std... (sålänge de står rätt) så länge lyserna är CE märkta så e det bara tuta å köra...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
domarnn
28 januari 2009 · 105 Inlägg

Xoff skrev:
Xenon frågan: Satt det xenon på bilen orginal? om inte, då får du inte ha det utan att göra massiva ombyggnationer som kostar... mycket...

Off-topic frågan: höjdsjustering behöver inte funka på en bil som har halogen som std... (sålänge de står rätt) så länge lyserna är CE märkta så e det bara tuta å köra...

Ok. Tack då vet jag:D sorry för att jag trampa in såhär i en annan fråga,tyckte bara det va onödigt att starta en ny tråd.

Abeed Pekabow i can see u
28 januari 2009 · 644 Inlägg

så det spelar ingen roll om ja nu har bytt strålkastaren till 2004 modellen , som bruka ha xenon som vanligt. 

hur högt ska en strålkastare ljusa hur mäter man rätt

Cosmos Truckdriver
28 januari 2009 · 85 Inlägg

Cosmos skrev:
Ska prova att besikta med det imorgon då jag vet att jag ändå kommer att få ett par tvåor...

Strålkastare halvljus, otillåten ändring lyder domen med bixenon i lykthusen...

Du ska enligt uppgift från den besiktningsman jag hade, ha automatisk höjdjustering och högtrycksspolning för att det ska vara tillåtet...
Dessutom måste bilen reg besiktas med det enligt han!

Senast redigerat av Cosmos (28 januari 2009)

BMW 530d xDrive "Black mirror" (2014)
Phaetoon
28 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Diskutera gärna vidare här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=107135
Låser tråden.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang