5059
Sök

Fylla igen porer innan lack?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#1
Jag håller på med en glasfiber konstruktion och använder mig av biltemas zinkspackel. Lite här och där blir det konstant små små porer som verkar helt omöjliga att fylla igen med mera spackel. Har ni några bra tips hur man fyller igen dem så man får en slåt och fin yta?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

16 197 Inlägg
31 januari 2009
#2
ett par lager filler/slipgrund så e de löst big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#3
Har ni några bra tips på märken på just sådana produkter?
Har biltema något sådant man kan köpa nästa gång jag är där?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

16 197 Inlägg
31 januari 2009
#4
vet att mekonomen säljer hagmans "sprutspackel".. funkar mycke bättre än biltemas sprayfiller.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

149 Inlägg
31 januari 2009
#5
Jag hade samma problem med hagmans optimal fin, rena skiten, massa massa porer. Känns skit när man e utbildad lackerare och stå med hobbyspackel som hagmans, men nu har man fått tag i lite bättre.
Du ska ha tag i en bra slipgrund som fyller bra. Standox slipgrund är den bästa jag jobbat med fyller bra och är lättslipad, se om du kan få tag i sån.

Mvh Micke


Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#6
Standox slipgrund, är det på burk eller till lackspruta? Spelar ingen roll vilket eftersom jag kan använda båda. Har du några tips på hur man hittar sån?

Några andra som har mer tips/ förslag?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

149 Inlägg
31 januari 2009
#7
Kommer så du måste ha spruta. I Borås kan man köpa det hos en lokal färgfirma, men kolla Standox hemsida eller sök på Standox på eniro/gulasidorna.

Mvh Micke


Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
31 januari 2009
#8
Är det inte som så att du har kvar slipdamm nere i porerna?
för då fäster ju inte spacklet.
Jag tog en smal spets och grävde lite i varje por blåste sen med tryckluft
sen spacklade jag. fast om du har många porer så blir det lite jobbigt förstås.



Sök