2863
Sök

Ska jag dra och kolla på denna 528?

Trucker
2 710 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
hej!

har kollat runt lite och fastnat för denna http://www.blocket.se/vi/20077859.htm?ca=9_s

grejen är att samma bil finns på två olika ställen..? Den har funnits hos en privatpersson i Jönköping ( ringde den personen först, han sa att den va såld) efter en stunds letande fann jag samma bil hos ett företag i Dalarna. fattar inte??

Jönköping: http://www.blocket.se/vi/19909125.htm?ca=9_s

Har nån erfarenhet av Bilgruvan i dalarna?? pålitliga??

Har jämfört bilen med andra på blocket, beroende på mil, ålder, utr och antalet ägare är den billig

Vad tycker ni??

Tack

Fart missbrukare

3 059 Inlägg
5 februari 2009
Är väl så att privatpersonen sålt till eller bytat in den hos en bilhandlare. Kan ha sålt den till en privatperson som sen bytat in den hos en handlare.. De va väl inte så svårt smile

Du kan ju alltid kolla på den o provköra.. inget som du förlorar på.. det kan ju bara du bestämma/avgöra om du ska kolla på den.
Senast redigerat av Smajly (5 februari 2009)

Trucker
2 710 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Om du kollar på vägverkets sida så är det 3ägare på den.. borde väl bli fyra efter inbytet mot firman..?

Min huvudfråga är va folket tycker, bra val eller ej? firman, pålitlig? vet ju att många små firmor fifflar med ett o annat..

Fart missbrukare

3 059 Inlägg
5 februari 2009
Bilfirman kanske säljer bilen åt köparen.. den skriv inte över på firman utan dom bara förmedlar affären åt ägaren.. Ja ingen aning, ring och fråga bilhandlaren.

Asså fifflande sker ju lite överallt, både hos småskuttare/handlare och privatpersoner.. e man så rädd för det skulle man inte köpa bil överhuvudtaget. Händer ju på alla sorters bilar.. inte bara BMW och lika mycket på svensksålda som importerade.

Ja bilen ser ju bra ut och verkar fin. Själv hade jag inte kollat på den men det är för att jag inte tycker om modellen alls. Bara min åsikt.
Men är du sugen på dne så klart du ska kolla o provköra. Bra val eller ej? Av informationen och bilderna skulle jag säga bra val (om man gillar dom).. Men allt kan förändras när man kollar på den.

Gå in på autopower och läs om den, vilka vanliga fel dom brukar ha och vad man ska kolla efter vid begagnat.
Senast redigerat av Smajly (5 februari 2009)

BMW fantast
1 172 Inlägg
5 februari 2009
tycker du ska kolla på den... 528 är en fin bil som går bra och det märks och känns att det är bra kvalitet och att den är välbyggd. har själv en 96a som gått strax under 18000 mil. det var ju bra pris för en lågmilare tycker jag... nybesiktigad med.. är den fin coh fräch och det känns rätt för dig så är det ju bara att slå till... men gör som smajly sa, och gå in på autopower och läs begagnat guiden... läste själv den innan mitt köp, och där är inte något stort fabriksfel direkt..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

3 059 Inlägg
5 februari 2009
Här.. länk till begagnatguiden på autopower:
http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/

261 Inlägg
5 februari 2009
åk kolla på den ;O)

Me-BboyLuna

Trucker
2 710 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Tack smajly..

Men vad är Vanos för ngt? är det som VAG:s FSI eller?

Fart missbrukare

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 februari 2009

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök