6724
Sök

Bullernivå för hög, hjälp önskas!

642 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
På besiktningen får man en riktig sur j*kel till gubbe som inte gillade min japsdämpare och han klagade på bullernivån och satte en 2a för det. Har svetsat fast japsdämparen och har inte kvar originaldämparen, orkar inte kapa av och svetsa dit en ny ljuddämpare då jag inte har tillgång till svets längre. Finns det knep man kan använda för att få ner ljudnivån, typ som decibelinsatser? Har även slängt originalinsatsen till japsen.

Tack på förhand!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 februari 2009
därför man kör klämmor så behöver man inte kapa nått;)

1 196 Inlägg
6 februari 2009
haru inte insattsen kvar till japsen?

1 675 Inlägg
6 februari 2009
DanneJ skrev:
På besiktningen får man en riktig sur j*kel till gubbe som inte gillade min japsdämpare och han klagade på bullernivån och satte en 2a för det. Har svetsat fast japsdämparen och har inte kvar originaldämparen, orkar inte kapa av och svetsa dit en ny ljuddämpare då jag inte har tillgång till svets längre. Finns det knep man kan använda för att få ner ljudnivån, typ som decibelinsatser? Har även slängt originalinsatsen till japsen.

Tack på förhand!

Vilken sk#t gubbe då. Va inne på bes. i lördags. Kör 3 tums down pipe, sport kat. 3 tums system rensad i ljud dämpare med 4 tums utblås. Frågade va dom tyckte om ljudet. Dom sa det bara lät sportigt big_smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 februari 2009
Spiike skrev:
haru inte insattsen kvar till japsen?

DanneJ skrev:
Har även slängt originalinsatsen till japsen.

wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 februari 2009
Old Skool:
Stålull...

smile
Fast jag vet inte hur bra det funkar egentligen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 675 Inlägg
6 februari 2009
caromania skrev:
Old Skool:
Stålull...

smile

motor cykel åkarens bäste vän vid bes.

4 299 Inlägg
6 februari 2009
på Stylingbutiken.se finns det nya insatser till japsar, från 4" upp till 5".

321 Inlägg
6 februari 2009
volvo_1987 skrev:
caromania skrev:
Old Skool:
Stålull...

smile

Jag har bes ett flertal hojar med helsystem,bla med Yoshi, och som alla hojåkare vet så  låter dom grymt bra (och högt) men aldrig råkat ut för någon anmärkning.
Kanske beror det på hur man tar bes mannen!smile

1 675 Inlägg
6 februari 2009
Superman skrev:
volvo_1987 skrev:
caromania skrev:
Old Skool:
Stålull...

smile

Jag har bes ett flertal hojar med helsystem,bla med Yoshi, och som alla hojåkare vet så  låter dom grymt bra (och högt) men aldrig råkat ut för någon anmärkning.
Kanske beror det på hur man tar bes mannen!smile

vet ej men jobbar kompisarna har gjort så wink

185 Inlägg
6 februari 2009
Stoppa i en massa stålull ;D Det använder vi på rallycross bilarna när vi besiktar ;D

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 februari 2009
En polare blev stoppad av snuten med sin 740 16V med 3" och han fick ombes för att dom tyckte den lät för mycket, men han åkte in på bes utan att göra något och den gick igenom.

Och jag kan lova att den låte så in i H--vete.

Hade jag varit du så hade jag bara åkt in och hoppats på en snällare gubbe:D

642 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
Tack för alla tips, har redan provat med en annan gubbe för jag fick 2or på avgasvärden också och gjorde efterkontrollen på en annan besiktningsstation med hopp om att gubbarna där skulle vara på fredagshumör men aj så fel jag hade, samma humör som den tidigare och han sa jag var tvungen att få tyst på oljudet.

Rallyhalle skrev:
på Stylingbutiken.se finns det nya insatser till japsar, från 4" upp till 5".

Fan att man inte tänkte på det, köpte ju dämparen därifrån också.

8 156 Inlägg
6 februari 2009
När jag byggde en liten ljuddämpare till gräsklipparen sist så använde jag mig av svinto.
Fungerade riktigt bra faktiskt wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

508 Inlägg
6 februari 2009
Rooth07 skrev:
En polare blev stoppad av snuten med sin 740 16V med 3" och han fick ombes för att dom tyckte den lät för mycket, men han åkte in på bes utan att göra något och den gick igenom.

Polisen är mäst ute efter att få bort bilar som är stylade eller på något sätt annorlunda än fabriks bilar för när jag träffade på en polis så anmärkte han på att mina blinkers inte var oranga utan vita och det kan jag hålla med om dom var inte oranga men inte vita heller utan något mer mitt i mellan, sedan så anmärkte han så klart att mina ögonlock gick ner i ljusbilden men han sa inget om mina blåa baklysen utan han stannade mig på grund av att min bil var stylad och så klart sa han du måste in på besiktning om senast en månad för detta och jag självklart svarar jag ska ändå in och besikta om en månad och så detta kan bli kul och se vem som har rätt och vem som har fel .

Jag hade rätt besiktade min bil med en anmärkning och det var avgasläkage fast jag bytte mina baklysen till orginal för det hade jag sett innan att dom inte godkände för där stog felaktig färg på baklysen eller något liknade . Frågade även besiktningsmannen om detta som var väldigt trevlig för övrligt och han sa att polismannen var väldigt hård och dom gillar inte stylade bilar utan brukar stanna dom bara för att det är unga som kör dom.

Jag kör en Golf 2 Gti 16V och som ni kan se på bilderna så är den inte orginal .

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 februari 2009
Volvo glidaren skrev:
Rooth07 skrev:

Polisen är mäst ute efter att få bort bilar som är stylade eller på något sätt annorlunda än fabriks bilar för när jag träffade på en polis så anmärkte han på att mina blinkers inte var oranga utan vita och det kan jag hålla med om dom var inte oranga men inte vita heller utan något mer mitt i mellan, sedan så anmärkte han så klart att mina ögonlock gick ner i ljusbilden men han sa inget om mina blåa baklysen utan han stannade mig på grund av att min bil var stylad och så klart sa han du måste in på besiktning om senast en månad för detta och jag självklart svarar jag ska ändå in och besikta om en månad och så detta kan bli kul och se vem som har rätt och vem som har fel .

Jag hade rätt besiktade min bil med en anmärkning och det var avgasläkage fast jag bytte mina baklysen till orginal för det hade jag sett innan att dom inte godkände för där stog felaktig färg på baklysen eller något liknade . Frågade även besiktningsmannen om detta som var väldigt trevlig för övrligt och han sa att polismannen var väldigt hård och dom gillar inte stylade bilar utan brukar stanna dom bara för att det är unga som kör dom.

Jag kör en Golf 2 Gti 16V och som ni kan se på bilderna så är den inte orginal .

Haha ja dom är ju inte som dom ska:P dom är bara övundssjuka för dom har så små könsorgan:D

350 Inlägg
6 februari 2009
bygg en egen insats, om du har tillgång till svets o rör.
Senast redigerat av evil-one (6 februari 2009)

Sök