8958
Sök

Att tänka på innan man lackar stötfångare i plast?

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
10 juni 2006
Trådstartare
Jag har kommit över fina plastkofångare till min ascona, hur lackar man om sådana?
Måste man ha mjukgörare eller liknande i färgen?
Någon särskild grundfärg man behöver till plast?

finns det man behöver i sprayflaske form eller behöver man en lackspruta till kompressor?

övrigt att tänka på?
Senast redigerat av Solstice (10 juni 2006)

582 Inlägg
10 juni 2006
ja du lär behöva mjukgörare.hör med dom som säljer färgen vad mer som behövs, sen kan du väl be killen som lacka bilen åt dig lacka stötfångarna??

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
10 juni 2006
Trådstartare
jo han kan säkert göra det men jag skulle gärna göra det själv om jag kan, jag har ju tillgång till spruta och kompressor, dock vet jag inte vilken färgkod jag söker, men biltemas fälgspray silver är "rätt" wink

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 juni 2006
slipa ner dem gämna å fina först, sedan kör du plastprimer (finns på välsorterade mackar) gör sedan efter bruksanvisningen på den, sedan är det väll bara lacka?!

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
11 juni 2006
Trådstartare
Xoff skrev:
slipa ner dem gämna å fina först, sedan kör du plastprimer (finns på välsorterade mackar) gör sedan efter bruksanvisningen på den, sedan är det väll bara lacka?!

jag hoppas det är så enkelt, någon annan kanske har provat diverse olika sätt att gå tillväga?

582 Inlägg
11 juni 2006
ett tips! det blir aldrig lika bra med sprejburk! tyvärr..

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

501 Inlägg
11 juni 2006
Tänk på att plast drar åt sig mycket färg....

OBS: Ironi

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
11 juni 2006
Trådstartare
norpan skrev:

Nej, det är sant, men det resultat jag fick på mina fälgar och stötfångare var inte helt illa för att vara gjort med Sprayburk wink

Men i övrigt, någon som har erfarenhet av sådant här?

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
13 juni 2006
Trådstartare
snälla någon måste ha någon erfarenhet? smile

2 123 Inlägg
13 juni 2006
Skulle slipa bort all färg eftersom dom inte verkar vara orginal, sedan våtslipa med ett 1500/2000 papper. Därefter lägger jag primer avsedd för plast produkter.
Sedan våtslipar jag igen med 2000 papper för att få bort alla fulla små "bullar" av primern.
Sedan är det lackeraren som gäller.
kostar runt 2000 kr att lacka fram och bak.
Så gör jag och det funkar utmärkt.

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
13 juni 2006
själv köpte jag biltemas plast färg på sprayburk bara för å prova på min 245'a.. självklart svarta kofångare.. gjorde över med 2 burkar per kofångare å la klar lack på det sen bara.. hur simpel å snyggt som helst..

4x4 is tha shit!

180 Inlägg
13 juni 2006
norpan skrev:

håller definitivt med, en kompis till en kompis lackade hela bilen med spraybuk lol

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Sök