Problem Ford!!

Montana
29 maj 2005 · 4 Inlägg

Hej. har en ford Eskort 90ia.

Nu e det så Att jag får 6volt  ström från Tändspolen  som är jävligt för lite,O strömmen går in i fördelaren, men inte från fördelaren o ut, O har bytat Hela fördelaren, Plus Tändspole.men vill ej tända endån,   Kan det möjligen vara ELEKTRONIKBOXEN? Någon som vet??

Kirre
29 maj 2005 · 2 122 Inlägg

Montana skrev:
Hej. har en ford Eskort 90ia.

Nu e det så Att jag får 6volt  ström från Tändspolen  som är jävligt för lite,O strömmen går in i fördelaren, men inte från fördelaren o ut, O har bytat Hela fördelaren, Plus Tändspole.men vill ej tända endån,   Kan det möjligen vara ELEKTRONIKBOXEN? Någon som vet??

det kan även vara jord fel. på min bil hade jag ström ändå in i fördelaren och bilen hade ingen gnista på tändstiften och så visade det sej att det var en jordkabel som hade lossnat från från boxen som sitter vid tändspolen. men jag vet inte hur det är på en sierra men så va det iaf på en rekord.

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
petsson
1 juni 2005 · 17 Inlägg

Kirre skrev:

Montana skrev:
Hej. har en ford Eskort 90ia.

Nu e det så Att jag får 6volt  ström från Tändspolen  som är jävligt för lite,O strömmen går in i fördelaren, men inte från fördelaren o ut, O har bytat Hela fördelaren, Plus Tändspole.men vill ej tända endån,   Kan det möjligen vara ELEKTRONIKBOXEN? Någon som vet??

det kan även vara jord fel. på min bil hade jag ström ändå in i fördelaren och bilen hade ingen gnista på tändstiften och så visade det sej att det var en jordkabel som hade lossnat från från boxen som sitter vid tändspolen. men jag vet inte hur det är på en sierra men så va det iaf på en rekord.

Sporadiskt jordfel, som det så fint heter. Vissa mätare tar ett mellnvärde och visar i displayen. ibland 14, ibland 0 =6,7 v. Hitta en glapp kabel, eller häll öl över motorn... (Låång historia.)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang