1977
Sök

Kondensator laddar ur sig.

2 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Hej kopplade ur min kondensator för att koppla in ett nytt slutsteg och när jag lossade pluss kabeln så laddade kondingen långsamt ur sig själv (syndes på voltmätaren,Tar ca 30-40sec sedan är den tom) så ska det väll inte vara eller? Enligt instruktions pappret ska den ju laddas ur med lampa eller motstånd. Vad kan detta bero på?
Senast redigerat av saab-9-5 (12 februari 2009)

2 914 Inlägg
12 februari 2009
saab-9-5 skrev:
Hej kopplade ur min kondensator för att koppla in ett nytt slutsteg och när jag lossade pluss kabeln så laddade kondingen långsamt ur sig själv (syndes på voltmätaren,Tar ca 30-40sec sedan är den tom) så ska det väll inte vara eller? Enligt instruktions pappret ska den ju laddas ur med lampa eller motstånd. Vad kan detta bero på?

fungerar den som den ska när du spelar?

167 Inlägg
13 februari 2009
Lite nyfiken, hur vet man att en kondensator fungerar som den ska??

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

Egen företagare
864 Inlägg
13 februari 2009
men de gör så, de laddar ur sig själva när ingen ström ligger på. så har alla mina gjort då man kopplat bort dom.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 februari 2009
snurbo_diesel skrev:
men de gör så, de laddar ur sig själva när ingen ström ligger på. så har alla mina gjort då man kopplat bort dom.

Precis...tar bara olika tid beroende på hur många farad de ligger på.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 914 Inlägg
14 februari 2009
9-3 aero skrev:
Lite nyfiken, hur vet man att en kondensator fungerar som den ska??

ja om man har en kraftfull förstärkare så att om man har bara orginalbatteriet så brukar lamoprna blinka om man sätter dit en kondensator så slutar dom blinka i takt med att basen slår (så blev det för mig iallsfall) smile

Larssa91
14 februari 2009
en kondensator laddar alltid ur sig om det inte ligger strömm på. lampa eller motstånt används för att ladda upp den första gången så att den inte rusar och bränns upp.

Sök