3235
Sök

Basrör som alla hatar, men ÄNDÅ kan ni kanske säga vad ni tycker tack

Egenföretagare
2 496 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Tjenare har en 8" Aktiv gas bas, å den puttar ju på lite men inte så mkt mera, men nardik har en jbl 10" Passivt basrör just nu,skulle det blir mkt bättre av de ? måste ha just ett litet basrör eftersom en hundbur tar upp 70% av bagaget, 

Så skulle detta bli bättre ? Mvh

http://www.sound.tuningchip.ro/produse/ … &id=72

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

2 911 Inlägg
18 maj 2007
Inget fel på basrör, formen på dom talar ju för dom gentemot en fyrkantig låda.

Jag tycker kör på, du kommer bli nöjd, vi byggde nyligen åt en kund som hade en BMW touring med dubbelbur i, hängde in 2st basrör och drev nerbryggat på ett 2-kanals steg, blev riktigt bra, över förväntan faktiskt.

21 761 Inlägg
18 maj 2007
Basrör är ju inte dåliga bara för att det är just ett rör, håller med Decibel.

Min egen teori om varför det har fått dåliga rykte är att förut så var det mest mindre baselement, och kanske lite billigare också, som satt i dem. Steget som följde med var väl också lite klena och billiga.

Moderna basrör har väl blivit bättre iof, men man har ju detta med placeringen i skuffen att tänka på också. Om enda sättet att få in ljudet i kupen är att sätta baselementet mot ryggstödet och göra en ram runt baffeln, då kommer inte ett basrör att fungera så bra eftersom baselementet blir riktat åt sidorna istället för mot ryggstödet. Då kanske ljudet inte alltid blir bra hur mycket effekt man än kopplar på baselementet.

Detta är alltså min egen teori, men Decibel vet nog mer eftersom han jobbar med att montera stereoutrustning åt folk.
Senast redigerat av Drönirettab (18 maj 2007)

Egenföretagare
2 496 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Okej tack för vettiga svar !

Vad skulle ni välja då ?
Som det är nu = 4 kanaligt steg till 4 dörrhögtalare + 8" Aktiv gas bas

Eller = 4 kanaligt steg för att driva framsystem och 10" Jbl Basrör, sedan driva baksystemet på stereon ?

(går det att brygga bara bakkanalerna ?)

7 100 Inlägg
18 maj 2007
håller med om att basrör inte är dåliga,har själv haft en sån,fast 12".dunkade riktigt bra=),tog inte alls nå stor plats!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

med lem
1 925 Inlägg
18 maj 2007
tsdi skrev:

Vad skulle ni välja då ?

Eller = 4 kanaligt steg för att driva framsystem och 10" Jbl Basrör, sedan driva baksystemet på stereon ?

jag skulle välja alternativ 2 ! dvs bakhötalarna på stereon smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

592 Inlägg
18 maj 2007
_fillan_ skrev:
tsdi skrev:

Vad skulle ni välja då ?

jag skulle välja alternativ 2 ! dvs bakhötalarna på stereon smile

Definitivt alternativ 2 tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
18 maj 2007
Angående små baslådor.Frågade på Nårdik om några små,smidiga baslådor.Dom små DLS-baslådorna som dom har med dubbla 6,5 ger faktiskt rätt bra med bas.Det är väl inget som blåser ut bakrutor,men dom ger riktigt bra bas.Trodde först att han drev med mig när han visade dom,men jag blev väldigt överraskad.

Stolt far till Freddy 18/12-08

Egenföretagare
2 496 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Flash skrev:
Angående små baslådor.Frågade på Nårdik om några små,smidiga baslådor.Dom små DLS-baslådorna som dom har med dubbla 6,5 ger faktiskt rätt bra med bas.Det är väl inget som blåser ut bakrutor,men dom ger riktigt bra bas.Trodde först att han drev med mig när han visade dom,men jag blev väldigt överraskad.

Hehe iknow,  har ett par 7" dls'er spelar som fan ! även fast dom har typ 15 år på nacken tongue

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
18 maj 2007
Aha.Ok.Men dom lådorna spelar bra bas.Tror jag ska köpa en så sen kanske,när "spermatrucken" eventuellt kommer att behöva utrymmet.

Kom på att dom lär ju funka rätt bra i en kombi,lite sämre i en sedan med tanke på väggen bakom ryggstödet
Senast redigerat av Flash (18 maj 2007)

Stolt far till Freddy 18/12-08

4 Inlägg
16 februari 2009
Stackars hundar...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 februari 2009
Muts skrev:
Stackars hundar...

Ja precis. Men jag antar (och hoppas) att trådskaparen förstår att inte "poppa skiten" när hundarna är med!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 281 Inlägg
16 februari 2009
Med tanke på att tråden är 1 ½ år gammal så är antagligen hunden redan döv nu wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 februari 2009
Brains skrev:
Med tanke på att tråden är 1 ½ år gammal så är antagligen hunden redan döv nu wink

Ooopps.. ja, antagligen tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

10 287 Inlägg
17 februari 2009
Hmmm, gammal tråd. Jag gillar också djur.

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök