3222
Sök

"Afterburner" bakljus till Calibra lagliga i Sverige?

1 291 Inlägg
17 februari 2009
#21
Android skrev:
corsa_m skrev:
original-lamporna är faktiskt inte dumma på calibra om do är fräscha.
vad hade du tänkt dig för stil på bilen?

Stil, vad menar du..? wink

Nämen jag vill att den ska se hyfsat fräsch och "upp to date" ut. Men annars så gör jag det jag personligen tycker skulle vara snyggt. smile

stil som tex the fast and the furiuos eller modern calibra som skulle kunnat rulla ut direkt från fabriken.
Alltså vill du sticka ut eller ha en bil som är snygg men man måste klura en stund för att se vad som är gjort med den.
Jag själv gillar när man ser en snygg bil men inte direkt ser vad som gör det iställe för ditsmackade lexuslysen, angeleyes och kjolpaket från NASA (inget ont om angeleyes och lexuslysen men det är alldeles för många som har det där det inte passar i mina ögon)
I slutändan är det du som ska välja men ska den se fräsch och modern ut så satsa på dom rödvita diodlamporna http://www1.garaget.org/archive/87/8688 … 168648.jpg , lite sänkning och leta reda på ett par 18" opel original fälgar


892 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
#22
Hehe, jodå jag förstod vad du menade med stil, bara tramsade mig.. smile

Nämen alltså, tänk att jag vill ha den stylad med kjolpaket, lampor, fälgar och inredning, men jag vill inte ha det så överdrivet vulgärt som F&F bilarna (jag gillar F&F bilarna, men ska inte göra så själv), utan ska försöka hålla det lite avvägt, med vikten bra kombinationer.

Vad gäller diodlamporna är jag osäker. De passar som handen på en svart, vit eller röd bil...men jag har metallic blå. Jag är helt enkelt osäker på om de matchar. Afterburners skulle man ju lacka i samma färg som bilen vilket kunde bli bra...ah du förstår hur jag tänker iaf. smile

Men när allt kommer omkring så är det bara ett hobbyprojekt ändå, det kommer inte bli någon show bil, jag är ej heller en erfaren byggare, utan det händer lite saker då och då. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

12 086 Inlägg
17 februari 2009
#23
Reyez skrev:
vem bryr sig om de e lagligt? köp dem och bara ta av dem när du ska besikta!! Lycka till

Jag håller med, how fuck cares?
Skulle en snut gnälla är de ju bara att hävda till förbannelse att de är emärkta o att de står på baksidan.
Vilken dum jävla snut skulle orka dra de vidare?


Sök