Vatten under mattan!

Evil_90 +Uppfinnare+
18 februari 2009 · 643 Inlägg

Hej, jag har ett stort problem! Jag har upptäckt att det blir en väldigt stor vattensamling under mattan på förarsidan på min 740. Jag vet att det finns en lucka under motorhuvöppnaren som ska vara stängd. Och den har varit stängd också. Har försökt köra med fläktar två dagar i sträck men det försvinner inte. Vattnet är lite äckligt också, typ fettaktigt. Är det någon som vet vart det kan komma in någonstans??

Mvh Rikard

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
soyd
18 februari 2009 · 1 853 Inlägg

Du har inte dragit typ strömmen till bil ljudet från batteriet, på ett sätt satt vattnet följer kabeln och lägger sig på förarsidan ?, kanske var tätt ett tag och börjat läcka nu tänkte jag...

du har inget läckage under bilen där det kommer in vatten?.  annars har jag inget bra tips!

/mvh soyd

MilleN
18 februari 2009 · 9 108 Inlägg

Tryck in massa tidningspapper, det suger upp bra.

bmx
18 februari 2009 · 7 100 Inlägg

MilleN skrev:
Tryck in massa tidningspapper, det suger upp bra.

eller serla(stavning) lol


annars så kan värmepaketet ha gett upp!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
soyd
18 februari 2009 · 1 853 Inlägg

kan ifs va värmepaketet...  då borde du kunna se om det rinner lite ur fotvärme rören eller om dom är kladdiga invändigt... men jag tolkar dig som att det läcker ganska lite ?

men läcker värme paketet borde du ha lite vatten på bägge sidor fram...

samt läcker värme paketet brukar det lukta lite speciellt om vattnet och den bör ju vara lite klibbig...

Evil_90 +Uppfinnare+
18 februari 2009 · 643 Inlägg

soyd skrev:
kan ifs va värmepaketet...  då borde du kunna se om det rinner lite ur fotvärme rören eller om dom är kladdiga invändigt... men jag tolkar dig som att det läcker ganska lite ?

men läcker värme paketet borde du ha lite vatten på bägge sidor fram...

samt läcker värme paketet brukar det lukta lite speciellt om vattnet och den bör ju vara lite klibbig...

Ja, vattnet är lit klibbigt. Och han tar ovanligt mycket kylarvatten faktiskt. Vart går rören mer exakt?? Och vad är det man ska byta??

Senast redigerat av Evil_90 (18 februari 2009)

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
JimmyJ
18 februari 2009 · 43 Inlägg

En kran till kylarvattnet är det som läcker. Har samma problem med min 745.

Folkabussen
18 februari 2009 · 92 Inlägg

Som sagt, kylarkranen... Sitter under instrumentbrädan på förarsidan... Bort med panelen under ratten så dyker den upp, sitter på torpeden... E lite knöl o byta, men sen blir de torrt wink

//Gahmen\\
Volkswagen Typ2 "Folkabuss" (1976)
Evil_90 +Uppfinnare+
18 februari 2009 · 643 Inlägg

GahmenT-Gul skrev:
Som sagt, kylarkranen... Sitter under instrumentbrädan på förarsidan... Bort med panelen under ratten så dyker den upp, sitter på torpeden... E lite knöl o byta, men sen blir de torrt wink

AHA big_smile jag hittade det aset smile man ser att det har runnit från den ja smile Måste man tömma ut kylaren först då om man ska byta den??

Senast redigerat av Evil_90 (18 februari 2009)

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang