3089
Sök

Ta bort lim på framlyktorna

40 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#1
Tjo

Hade ett par ögonlock på bilen tills dom fick för sig att blåsa bort, så nu har jag massa fult lim kvar
på framlyktorna.

Vet inte vad det är för lim mer än att det är svart/mörgrått. Kanske Pl400 eller vad det heter?

I alla fall, nån som vet något bra sätt att få bort detta på ett bra sätt? Sitter som berget

Daniel


378 Inlägg
25 februari 2009
#2
Hända mig liknande, underlättare om du säger om det är glas eller plast "glas" på strålkastarna.
Jag var med om liknande på min honda civic jag hade förut.

Jag tog ett rakblad och försiktigt skrapade bort det, lyckades bra utan repor.
Det var plast jag hade. Tror det är jävligt känsligt använda kemikalier på plast.

// KimpaaBooY

40 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#3
Det är plast jag har, har försökt med rakblad, men svårt att inte få några repor tycker jag.



Sök