3500
Sök

Ang. Litegranna hottning

1 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
Hejsan.

Har lite bekymmer. Är nybliven bilintresserad iochmed ett bilköp för några månader sen (Isuzu Gemini GTI 1,5 -89). Nu ligger det till så att jag gärna skulle vilja pigga upp den gamle stackaren, men som ni nog förstår är det inte aldeles lätt att hitta delar som passar. Så min fundering är om ni har tips på universella grejer man kan använda för att hotta upp den lite? Jag förstår ju att man såklart inte kan öka effekten särskilt mycket utan riktiga delar.. men en smula kanske?
Alla tips uppskattas

Vadå "skitbil" !?
// Magnus

The one and only
1 091 Inlägg
18 juni 2006
porta o plana toppen kan man ju göra... borde gå o chippa oxå??

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
18 juni 2006
Volvo Knugen skrev:
borde gå o chippa oxå??

Kan nog vara svårt att hitta ett chip till en så pass liten bil från slutet av 80-talet..

12 086 Inlägg
18 juni 2006
Gör klassikern, köp öppet luftfilter.. bygg ett avgassystem..
Ang styling.. ja du, lacka lite inredningdetaljer? Köp pedaler mattor.. tona lyktor sätt på nån universalläpp mm mm

bitter besserwisser
644 Inlägg
18 juni 2006
chippa är kan du nog glömma. tyvärr så är det både dyrt och krävande att trimma en gammal sugmotor. då är det bättre du köper en turbobil direkt så ger ett filter osv effekt. iaf någon effekt att tala om.
ang "styling" så gör som japmax skrev eller så bygger du ett eget kjolkit. alltid kul att leka med byggskum och glasfiber

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Sök