3102
Sök

Få bort färg från inredning

bihfocus
28 februari 2009
Trådstartare
#1
Hej


Det är så att jag lämnade in mina luftintag i kupén för lackering för ett tag sedan.
Men när jag kom till lackeraren så hade det blivit bubblor på lacken och enligt honom så
har det varit typ som silikon på plasten därav det inte kunde lackas ordentligt.

Nu har jag försökt pilla bort ganska mycket färg det släpper när det blir varmt
men jag vill att det ska gå fortare.

Vad kan man använda.

1. Lägga grejerna i het vatten så det släpper lättare?
2. Lacknafta?
3. T-Röd?
4. Aceton?

Vad funkar bäst av detta vad tror ni? HJÄLP det ser förjävligt ut i kupén
Senast redigerat av bihfocus (28 februari 2009)

1 675 Inlägg
28 februari 2009
#2
bara att slipa finns nog inget annat sätt tyvärr.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

bihfocus
28 februari 2009
Trådstartare
#3
Ok slipa men då blir det ju fult sen med slipmärken. Då kan man lika gärna kasta dem eller?

1 675 Inlägg
28 februari 2009
#4
bihfocus skrev:
Ok slipa men då blir det ju fult sen med slipmärken. Då kan man lika gärna kasta dem eller?

våt slipa, men som du säger kanske inte värt det. Finns nog nån billig på laga.se. Vad var ddet för lackerare då? man tar ju inte på sig jobb om man inte kan ge 100 % resultat.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
28 februari 2009
#5
det är bara å slipa ner färgen...!!
man brukar ju använda silikon inferner(stavning) å torka av allt med innan man lackar
för att minimera risken för silikon
men vet ju inte hur seriös denna lackeraren va...

+ att det är väll bara å kräva om lack....!!
tar ju inte han långa tiden om det bara va så lite grejjer
för du har väll betalat för lacken
Senast redigerat av offarn (28 februari 2009)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

bihfocus
28 februari 2009
Trådstartare
#6
NEj inte så seriös lackerare nej men jag betala inte ett dugg nej.

Men då testar jag med våtslpning då. Vilket papper ska det vara ?

bihfocus
28 februari 2009
Trådstartare
#7
Ok ska testa har bromsvätska hemma. Intagen plockas bort på några sekunder


Sök