Bil rekonder

itouch
1 mars 2009 · 1 488 Inlägg

Tycker även trådskaparen ska göra rubriken tydligare, den är väldigt missvisande just nu.

FreddeK
1 mars 2009 ·

Hej det är så olika från firma till firma! Men ungefärliga prisuppgifter här i Eskilstuna är:

Tvätt och dammsugning...ca 150-200kr
Tvätt, dammsugning, motortvätt och invändig tvätt. ..ca 350-500kr.
Tvätt, dammsugning, motortvätt, invändig tvätt och polering..ca 1500-2500kr
Tvätt, dammsugning, motortvätt, invändig tvätt, polering och lackförsegling. 2000kr till 7000kr. Tror ditec är det dyraste i Eskilstuna men deras process är tidkrävande då dom gör lackförseglingen i massa olika steg...fick det förklarat men verkar väldig komplicerat.

Varför vissa firmor kan vara så billigt är att konkurrensen är så stor och man måste få upp en nöjd kundkrets innan man höjer priserna. Sen är det många invandrare som jobbar med detta och då dom gör mycket för pengar så tar dom alla jobb dom kan få även om det inte betalar så bra, 1krona är en bra krona för dem.

Mvh Fredrik

Senast redigerat av Freddeponken (1 mars 2009)

Mr_EmCom Med.lem
1 mars 2009 · 3 759 Inlägg

leksak skrev:

Mr_EmCom skrev:

jakob_enkvist skrev:

En polering för 350kr på en firma går inte att få därav mitt påhopp. Riktiga medel ligger nästan på dom summorna.

Mvh

Jaha jaja men då var det ju helt befogat.... roll

150 spänn tror ja de står på reklamskyltarna de har ute vid Marieberg för deras stora tvätt.
Har funderat på att åka dit nu te våren så de får tvätta av min extremt skitiga bil tongue
Du va hyffsad nöjd med resultatet iaf sa du?

Ja verkligen, men skulle nog inte åka dit med en svart bil (som är jävligt kännsliga för tvättrepor)
Men jag kommer lätt åka dit igen.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang