Hur går hela byte från original till sport ratt på 740 88?

Volvo_Mannen Volvoskadad
3 mars 2009 · 6 017 Inlägg

Sanizz skrev:
Vad säger besiktningen om det ifall man skulle haft airbag men valt en ratt utan?

Det ska inte vara några bekymmer

Jonas
Sanizz
3 mars 2009 ·

Volvo_Mannen skrev:

Sanizz skrev:
Vad säger besiktningen om det ifall man skulle haft airbag men valt en ratt utan?

Det ska inte vara några bekymmer

Gött mos, då är det bara att sätta igång med arbetet smile

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
3 mars 2009 · 1 659 Inlägg

_IsakssoN_ skrev:
Låt oss utgå från att du inte kan nånting (inget illa menat)

1. Lossa mittkåpan på ratten (räcker med att du tar i lite)
2. Centrera hjulen
3. Ta ett spärrskaft, förlängare och en 17mm hylsa (inte säker på storleken)
4. Dra lös muttern, sitter relativt hårt.
5. Gänga lös muttern och lyft lös ratten.
6. Montera dit nya ratten, kolla kontakter för tuta samt returpinnen för blinkers.
7. Dra fast muttern och koppla kontakter (Ratten skall då vara i "rakt" läge)

Thats easy as hell :-)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang