4004
Sök

Led ljus i besiktningen?

Bil rekondare
173 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#1
har en liten fråga kan man besiktiga med vit led ljus och gå i genom ? roll

Mvh


3 354 Inlägg
3 mars 2009
#2
vilken funktion har de?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Bil rekondare
173 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#3
Seth skrev:
vilken funktion har de?

Som Parkeringslyse smile


3 354 Inlägg
3 mars 2009
#4
borde väl gå. flera bilar som har det org.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 mars 2009
#5
det skulle inte vara nånt problem så länge det fungerar som det ska eller?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1337
1 343 Inlägg
3 mars 2009
#6
om led lamporna verkligen är vita så är det inga problem.
Men är dom kallvita på gränsen till blå så går det inte genom...
runt 4300K så är det inga problem då det är nyansen som räknas och inte vilken källa som ljuset kommer från.

I'm not a fighter, I'm a lover!

5 089 Inlägg
3 mars 2009
#7
Parkeringljus ska väll vara orange? samma sak som possitionsljus, eller är det annat?

\Lindgren

3 354 Inlägg
3 mars 2009
#8
FLindgren skrev:
Parkeringljus ska väll vara orange? samma sak som possitionsljus, eller är det annat?

nja de ska vara vita elr gula. parkeringsljus e ju främre positionsljus
Senast redigerat av Seth (3 mars 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Driifter;)
1 630 Inlägg
3 mars 2009
#9
beror väl lite på årsmodell på bilen och om lamporna är E märkta.. fast de e ju inte så jobbit o byta 2 st glödlampor så lite onödigt o chansa om man känner sig osäker

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Bil rekondare
173 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#10
Amazon_123GT skrev:
beror väl lite på årsmodell på bilen och om lamporna är E märkta.. fast de e ju inte så jobbit o byta 2 st glödlampor så lite onödigt o chansa om man känner sig osäker

bara att ja 6 lampor om ni kollar på min bild på min impreza tongue  alltså när köpte en annan gång på micro så va de vita led sa dom å är ju nästa på gränsen till blåa för dom går nästan ihop med min 6000k


Speed FMK
849 Inlägg
3 mars 2009
#11
,,
Senast redigerat av Bi0HaZZarD (4 mars 2009)


Bil rekondare
173 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#12
Bi0HaZZarD skrev:
Vita dioder är okej i parkeringsljuset. Men inte "isblåa" som en del har. Det ska vara kritvitt eller färgen av en glödlampa.

Mvh Ludde

Okej då kan ja lika gärna klippa led lamporna å köra med angel eysen som pakering smile


Larssa91
3 mars 2009
#13
Mx_larsson skrev:
har en liten fråga kan man besiktiga med vit led ljus och gå i genom ? roll

Mvh

går jätte bra så länge dom lyser i den färg dom ska. har själv besiktigat med alla pos.ljus i led.

1337
1 343 Inlägg
3 mars 2009
#14
Det finns en annan sak du måste tänka på.
Du får inte lov att ha både parkeringsljus och varselljus på bilen.
dvs angel eyes. antingen eller.

Sen om eftermonterade angel eyes är lagliga vill jag låta vara osagt.

ps. finns det E märkning på parkeringsljus??

I'm not a fighter, I'm a lover!

282 Inlägg
4 mars 2009
#15
Det är nog ingen fara, bara dom inte lyser för starkt eller i nån konstig färg..


Med.lem
3 759 Inlägg
4 mars 2009
#16
Xtravagant skrev:
Det finns en annan sak du måste tänka på.
Du får inte lov att ha både parkeringsljus och varselljus på bilen.
dvs angel eyes. antingen eller.

Sen om eftermonterade angel eyes är lagliga vill jag låta vara osagt.

ps. finns det E märkning på parkeringsljus??

Tvivlar på att bes gubben skruvar isär lampan för att kolla om glödlampan/dioden har nån e märkning.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

629 Inlägg
4 mars 2009
#17
Angeleyes med fel färg delvis "isblå" är ej godkänt. Fick själv ner slag på de för någon vecka sen!
De gäller även dioder som parkeringsljus och reg. skylts belysningen!

Jag har själv diod blinkers runt om och parkeringens/bromsljus och även backljusen är dioder!
De har inte sagt något om detta iaf..


3 059 Inlägg
4 mars 2009
#18
Xtravagant skrev:
Det finns en annan sak du måste tänka på.
Du får inte lov att ha både parkeringsljus och varselljus på bilen.
dvs angel eyes. antingen eller.

Sen om eftermonterade angel eyes är lagliga vill jag låta vara osagt.

ps. finns det E märkning på parkeringsljus??

I mina och alla andra OneBlock med angel eyes av samma modell sitter det 2 ringar och under dom sitter det 2 starka dioder.. allt detta lyser på samma gång och det är godkänt.
Alltså får både ringar och dioder lysa på samma gång. Tror ingen som har dessa har fått nerslag på det.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/39737/585348_vno77q.jpg



Sök