4004
Sök

Färgval till Mercedes C32 AMG

26 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#1
Nästa vecka ska bilen på lackering,ös på med förslag.

Bilen kommer nog i fortsättningen vara svart eller åtminstone mörk om man säger så.

Sen gärna med nån slags pärlemo elr liknande för att få lite effekt i solljus..

Vet att ni besitter på bra förslag som kom igen nu.. och gärna namn å färgkod också,bilder skadar ju inte heller tongue

Snajper edition E55 K4 620+

LillNaisarn
5 mars 2009
#2
En av dom finaste färgerna enligt mig är Nissan Skyline's "Midnight purple"
http://img92.imageshack.us/img92/2954/iz16xc5.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/3304/dsc01879rr9.jpg
http://www.roadsterdrift.com/home/wp-content/uploads/2008/05/e23c.jpg
http://www.n-sane.org/clients/akcustoms/photos/vanessa1.jpg

Tror det finns två "versioner" av Midnight purple en som skiftar i mera lila och en i blått.
Finns säkert ngn som kan bekräfta/säga hur det ligger till.
Annars funderat på något liknande färg som Lars.K's bil ?

Edit: Hittade några bättre bilder.

Färgen i "solljus"
http://i125.photobucket.com/albums/p52/jonno1706/newpolishoff1.jpg
I "skugga"
http://i125.photobucket.com/albums/p52/jonno1706/newreardriveway.jpg
Senast redigerat av LillNaisarn (5 mars 2009)

26 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#3
skulle vara intressant vad liter priset för midnight purplen ligger ungefär på??

Snajper edition E55 K4 620+

LillNaisarn
6 mars 2009
#4
T.Montana skrev:
skulle vara intressant vad liter priset för midnight purplen ligger ungefär på??

http://www.gtr.co.uk/forum/61214-midnig … price.html där står det lite ang priserna.
Då man googlade runt lite så såg man nu att det finns 3 varianter och inte 2 som jag trodde.
Om du inte blir avskräckt av priset för färgen så finns det även "färg kod" del på forumet så du kan få fram färgkoden. Hurvidare den "Lila versionen" är II eller I törs jag däremot inte svara på.

Annars kikat på alsacorp.com ? Om jag inte miss minner mig helt galet så ska dom har någon snarlik lila pearl till humanare pris.
Annars så tycker jag att Honda Accord har en snarlik snygg färg (vet att den sitter på sent 90tal)
http://dealerrevs.com/gallery/photo.php?id=359810
http://dealerrevs.com/gallery/photo.php?id=359815
http://dealerrevs.com/gallery/photo.php?id=359860
http://dealerrevs.com/gallery/photo.php?id=359855

Hoppas ens inlägg gör dig lite vettigare wink

26 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#5
Jo den verkar ha hyffsat liter pris dendär kulören tongue

Får se vad det blir,känns nästan som att man kommer hålla sig aningen mer till svart dock en aning nyans av lila bör ju funka de me smile LarsK kulören är ju fet,vet dock ej blandningen på den...lär vara blandat själv en hel del.

Snajper edition E55 K4 620+

LillNaisarn
6 mars 2009
#6
T.Montana skrev:
Jo den verkar ha hyffsat liter pris dendär kulören tongue

Får se vad det blir,känns nästan som att man kommer hålla sig aningen mer till svart dock en aning nyans av lila bör ju funka de me smile LarsK kulören är ju fet,vet dock ej blandningen på den...lär vara blandat själv en hel del.

Tyvärr så kostar den en hel del, men är otroligt läcker. Nu när du nämner det så lär det inte vara Lars färg vara något man kan hitta på en "färgkarta" är nog blandat, Annars är väll ett enklare alternativ att köra på samma kulör som du har och bara lägga i pearl i klarlacken?

26 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#7
mjo,elr bara svart bas med pearl i klarlacken....typ nå guld elr koppar pearl skulle nog kunna funka de med smile

Snajper edition E55 K4 620+


Sök