Klarlacksläpp

halvorsen
6 mars 2009 · 511 Inlägg

Hejsan
precis fått världens klarlack släpp på huven
och undrar därmed vad är era bästa tips på att åtgärda

jag köpte
600 våtslips papper
klarlack från mekonomen spray format
tinner


först slipade jag ner ytan runt om, sedan tvättare jag rent riktigt rejält med tinner,
sedan sprayade jag 4-5-6 lager med klarlack men jag märkte knappt någon skillnad...
funderar på ifall jag måste slipa mer eller vad tror ni?
jag ser fortfarande kanten efter så pass många klarlack sprayningar

behöver hjälp

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
sir_daniel www.kudoz.se
6 mars 2009 · 3 802 Inlägg

du måste ju slipa ner kanterna efter klarlacken så allt blir jämnt, men ej så du slipar genom färgen....

halvorsen
6 mars 2009 · 511 Inlägg

Visste inte hur pass mycket man tordes slipa ner klarlacken trodde det skulle jämna ut sej lite mer än vad det gjorde, slipade ner bra mycket men det märktes knappt värkar det som hehe.
tack ska testa att göra om detta imorgon får slipa på lite till,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Casy vinnarskalle!
6 mars 2009 · 907 Inlägg

våtslipa med p1000 så ytan blir fin. sedan torkar du bort med ex. vis thinner. sen maskerar du området du inte ska lacka, och vik upp tejpen så kanten inte blir så skarp när du klarlackar. när allt e klart ere bara gå lös med rubbing eller nån grövre polish så kanten försvinner. lätt som en plätt smile

BMW M3 "Crisis" (2002)
halvorsen
6 mars 2009 · 511 Inlägg

försökt fått tag på 1200 papper hela dagen men inte en enda idiot hade papperet så det finaste jag hittat var 600 tror du inte det går lika bra?
tack så mycket ska testa direkt imorgon.

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
itouch
6 mars 2009 · 1 488 Inlägg

600 är nog gränsen till för grov för att få det bra. Minimum 1000 helst 1200 / 1400.

Equeryah
7 mars 2009 · 112 Inlägg

halvorsen skrev:
försökt fått tag på 1200 papper hela dagen men inte en enda idiot hade papperet så det finaste jag hittat var 600 tror du inte det går lika bra?
tack så mycket ska testa direkt imorgon.

feltema har 1200 våtslippapper, det kanske iofs inte finns i närheten för att vara ett alternativ, jag vet inte?
det torde väl fylla sitt syfte?smile

Rätta mig om du har fel...
Johnsson_T
7 mars 2009 · 156 Inlägg

kolla om de inte kan blanda till klarlack med härdare i stället, när jag köpte en spryburk på mecka som han blandade till så blandade han till klarlack med för den man köper färdig från hyllan har inte härdare i sig så den släpper rätt lätt när man har lagt på kallavfettning, så sa han i alla fall

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang