Sälga bil till utlandet?!

Delareno
10 mars 2009 · 218 Inlägg

Tjena
ska sälja min bil http://www.blocket.se/vi/18156228.htm?ca=6_s
Fick idag ett samtal från norge då en va väldigt intresserad.
Han ville ha ett sista pris men jag sa 33 som de står i annonsen. Han erbjöd 30 men jag nekade, bjöd 31 men nekade och tillslut va vi uppe i 33tusen ganska snabbt.
Köparen sa även att de va hans syster i Afrika som skulle ha bilen.
Jag tycker det hela låter väldigt misstänktsamt och lurt.
Någon som har hört talats om nå liknande?

Tacksam för svar

//Jens

Sanizz
11 mars 2009 ·

Skulle inte tro att den går till Norge och skulle den det, så måste köparen vara efterbliven. Billigare att köpa en bil direkt i Norge. Så ja skulle vart misstänksam. Ha inte för brottom med att sälja.

Rätta mig om jag är ute och cyklar.
Mvh

Hasselstrom
11 mars 2009 · 796 Inlägg

Så länge du får pengar  näven först och sen ett påskrivet ägarbyte att stoppa på brevlådan direkt så borde det ju vara lugnt?

Tror min Spacewagon skulle nånstans dit den med.. har fått höra att dom är populära där lika så isusu och merca dieslarna.. 

Han skrev den på sin firma, Angereds bildemontering AB, och ställde av den på plats.. Lite skumt då den var precis nybesiktigad o skattad..

Jag sket iaf i de, och la lappen på lådan och sen har jag inte hört nåt mer:)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Eirik99
11 mars 2009 · 5 Inlägg

Hallå, norrman här wink Jag tycker det hörs konstigt ut, men vad vet jag? Det fins ju dom som importerar, men jag skulle tro man valgt en lite mer speciell bil då wink Det kostar rätt mycket att ta inn bilar. Nu gissar jag, men det skulle inte forvåna mej om det kostar 50 000 NOK att registrera den här, eller kanskje ännu mera.
Men det konstigaste va ju det där med afrika då :?

Saab 99 T16 -84
Saab 95 V4 -76
Saab 900 -87
Saab 90 (1986)
Saab 99 "T16" (1984)
Saab 9000 CSE "A50" (1997)
sawant
11 mars 2009 · 52 Inlägg

Se bara till att du får kontanter. Ta INTE emot en check, det kan vara väldigt lurt.
Lycka till..

BMW 530D (2006)
Delareno
11 mars 2009 · 218 Inlägg

oki tacka för alla svaren


Glömde i min iver att skriva att han ville göra en insättning på kontot innan affären men det sa jag blankt nej till.

Hasselstrom
11 mars 2009 · 796 Inlägg

Delareno skrev:
oki tacka för alla svaren


Glömde i min iver att skriva att han ville göra en insättning på kontot innan affären men det sa jag blankt nej till.

Bra.. Man vet ju inte, men då hade han säkert hävdat att han fört över pengar, men att det "tar några dagar för banken"...

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Delareno
11 mars 2009 · 218 Inlägg

ja rätt troligt

är bilar i norge dyrare i sverige eller?

MeloveGolf Vw trimmare
11 mars 2009 · 2 995 Inlägg

Delareno skrev:
ja rätt troligt

är bilar i norge dyrare i sverige eller?

importera till norge är hutlöst en gammal arbetskarmat tog in en viper tror det gick på över 300.000nok för registrering sen tillkommer ju själva bilen och allt annat som frakt,tull,moms etc..

Senast redigerat av MeloveGolf (11 mars 2009)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Delareno
11 mars 2009 · 218 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Delareno skrev:
ja rätt troligt

är bilar i norge dyrare i sverige eller?

importera till norge är hutlöst en gammal arbetskarmat tog in en viper tror det gick på över 300.000nok för registrering sen tillkommer ju själva bilen och allt annat som frakt,tull,moms etc..

dra åt skogen va dyrt

no_fake
11 mars 2009 · 865 Inlägg

Delareno skrev:
ja rätt troligt

är bilar i norge dyrare i sverige eller?

bilarna e billigare i sverige

no_fake
11 mars 2009 · 865 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Delareno skrev:
ja rätt troligt

är bilar i norge dyrare i sverige eller?

importera till norge är hutlöst en gammal arbetskarmat tog in en viper tror det gick på över 300.000nok för registrering sen tillkommer ju själva bilen och allt annat som frakt,tull,moms etc..

jo men då måste du antingen ha räknat med vipern t priset eller skrivit fel kostar inte så mycket att ta en bil t norge nästan samma som att ta en bil från tyskland...

no_fake
11 mars 2009 · 865 Inlägg

sälj bilen vet flera kompisar som sålt sina bilar t en från norge han köper bilen och skickar den t afrika han börjar aldrig regga in bilen i norge bara onödigt...

Delareno
11 mars 2009 · 218 Inlägg

no_fake skrev:
sälj bilen vet flera kompisar som sålt sina bilar t en från norge han köper bilen och skickar den t afrika han börjar aldrig regga in bilen i norge bara onödigt...

jaha oki
hur fungerarar det med den som skriver på regbeviset som ny ägare. Kan de bli nå skit med det?

vanten06
11 mars 2009 · 342 Inlägg

Sålde min m3:a till norge.

Sålde den för runt 100.000:- och det skulle kosta lika mycket till innan han hade den reggad och klar i norge.

Det funkar så att han måste ha med alla papper påskrivna, ägarpapprerna å allt. Så det är lite skumt. Så man skickar inte in något här i sverige.
Sen när han kommer till tullen i Norge så skryvar han av skyltarna och får tillfälliga skylltar, samt att han lämnar in papprerna. sen skrivs bilen av på dig och sen vette fan hur det går till för han i norge.

Det är ju bara så den skrivs av från dig, så du inte står som ägare på den i all framtid, för det blir ett helvete.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang