4507
Sök

Däckval saab 9000?

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#21
Alex_M skrev:
Falken, Kumho och Marangoni är skräp. dålig kvalitet på gummiblandningen samt att dom slits fort smile

Hankook, Michelin och Yokohama är fint skit smile

behöver inte säga så mycket mer än att det är bra kvalle på däcken samt att dom håller bra och har bra komfort smile

MHV

Alex.

jag har jobbat med däck för några år sen. så jag vet vad jag talar om smile

Om du hade fått välja på dessa 3 hankook däck, vilka hade du valt då?

1. Hankook Ventus V12 Evo
2. Hankook VENTUS SPORT K104
3. Hankook Ventus S1 evo K107

OEM <3
6 957 Inlägg
13 mars 2009
#22
Danne_485 skrev:
Alex_M skrev:
Falken, Kumho och Marangoni är skräp. dålig kvalitet på gummiblandningen samt att dom slits fort smile

Hankook, Michelin och Yokohama är fint skit smile

behöver inte säga så mycket mer än att det är bra kvalle på däcken samt att dom håller bra och har bra komfort smile

MHV

Alex.

jag har jobbat med däck för några år sen. så jag vet vad jag talar om smile

Om du hade fått välja på dessa 3 hankook däck, vilka hade du valt då?

1. Hankook Ventus V12 Evo
2. Hankook VENTUS SPORT K104
3. Hankook Ventus S1 evo K107

Jag hade nr 3 och var helnöjd, är väl lite olika mönster på 3 däcken?

1:an är rätt fin den med smile

Ang. Falken FK452, var sj inne på den ett tag...frågade runt lite om däcket, en del hatade det och en del
gillade det så de vart 50/50

OEM <3

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#23
Bjork skrev:
Danne_485 skrev:
Alex_M skrev:
Falken, Kumho och Marangoni är skräp. dålig kvalitet på gummiblandningen samt att dom slits fort smile

Hankook, Michelin och Yokohama är fint skit smile

behöver inte säga så mycket mer än att det är bra kvalle på däcken samt att dom håller bra och har bra komfort smile

MHV

Alex.

jag har jobbat med däck för några år sen. så jag vet vad jag talar om smile

Om du hade fått välja på dessa 3 hankook däck, vilka hade du valt då?

1. Hankook Ventus V12 Evo
2. Hankook VENTUS SPORT K104
3. Hankook Ventus S1 evo K107

Jag hade nr 3 och var helnöjd, är väl lite olika mönster på 3 däcken?

1:an är rätt fin den med smile

Ang. Falken FK452, var sj inne på den ett tag...frågade runt lite om däcket, en del hatade det och en del
gillade det så de vart 50/50

Okey. Som vanligt då, man blir ännu mer villrådig wink Jo både k107 och V12 Evo har fått bra kritik och skall vara bra däck. V12 Evo har som du säger annat mönster och det är bra mycket snyggare än K107 mönster. Därför är jag nog mest sugen på V12 Evo, men är K107 ett mycket bättre däck så får prestanda gå före utseende isf. smile

OEM <3
6 957 Inlägg
13 mars 2009
#24
Danne_485 skrev:
Bjork skrev:
Danne_485 skrev:

Om du hade fått välja på dessa 3 hankook däck, vilka hade du valt då?

1. Hankook Ventus V12 Evo
2. Hankook VENTUS SPORT K104
3. Hankook Ventus S1 evo K107

Jag hade nr 3 och var helnöjd, är väl lite olika mönster på 3 däcken?

1:an är rätt fin den med smile

Ang. Falken FK452, var sj inne på den ett tag...frågade runt lite om däcket, en del hatade det och en del
gillade det så de vart 50/50

Okey. Som vanligt då, man blir ännu mer villrådig wink Jo både k107 och V12 Evo har fått bra kritik och skall vara bra däck. V12 Evo har som du säger annat mönster och det är bra mycket snyggare än K107 mönster. Därför är jag nog mest sugen på V12 Evo, men är K107 ett mycket bättre däck så får prestanda gå före utseende isf. smile

Sant!

Mönstret är inte det snyggaste de håller jag med om tongue Men hur ofta ser man mönstret? tongue

Bra priser på K107 också smile

Mvh

OEM <3

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#25
Bjork skrev:
Danne_485 skrev:
Bjork skrev:

Jag hade nr 3 och var helnöjd, är väl lite olika mönster på 3 däcken?

1:an är rätt fin den med smile

Ang. Falken FK452, var sj inne på den ett tag...frågade runt lite om däcket, en del hatade det och en del
gillade det så de vart 50/50

Okey. Som vanligt då, man blir ännu mer villrådig wink Jo både k107 och V12 Evo har fått bra kritik och skall vara bra däck. V12 Evo har som du säger annat mönster och det är bra mycket snyggare än K107 mönster. Därför är jag nog mest sugen på V12 Evo, men är K107 ett mycket bättre däck så får prestanda gå före utseende isf. smile

Sant!

Mönstret är inte det snyggaste de håller jag med om tongue Men hur ofta ser man mönstret? tongue

Bra priser på K107 också smile

Mvh

jo, men det är ännu bättre priser på V12 evo wink hehe


Sök