6446
Sök

Lackera plastdetaljer.

231 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
#1
Tjoo!
Tänkte ta o lackera plastkåporna i motorrummet..tänkte bara köra sprayburkvarianten..har ingen kompressor så..tongue nån som kan förklara hur man går till väga? nått man måste tänka på o så? alla tips e välkomna!


Distributionselektriker
222 Inlägg
15 mars 2009
#2
först tar du typ ett 1200 våtslip papper och rugga upp ytan sen tvättar du den med aceton eller nåt, sen sprya du på plastprimer 2-3 lager låter torka imellan, sen tar du slipgrund och sprya på det 3 lager, sen tar du ett nytt 1200 papper och slipar ytan så den blir jämn, sen tar du och lägger på 3-4 lager färg, sen tar du klarlack 3-4 lager wink


231 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
#3
vad menar du med slipgrund?tongue


231 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
#4
de måste inte vara nån speciell färg? tänkte de blir ju rätt varmt?



Sök