Tvätt i motorrummet!

Ediii
12 februari 2009 · 25 Inlägg

tjena!

ska tvätta motorrummet.. har läkt lite olja och små skit så ja undrar va man ska tvätta med..
ska ja ta högtryckstvätt eller vad är smidigast??

itouch
12 februari 2009 · 1 488 Inlägg

Finns en klistrad tråd om motortvätt. Läs där.

s12 Nissan Gazelle
12 februari 2009 · 1 460 Inlägg

Tvätt i motorrummet skulle jag med vilja göra , men jag har hört att de e inte så bra å göra med all eletronik som finns i motor rummet

Nissan Silvia
riggley Valkyrie
12 februari 2009 · 118 Inlägg
Forge Distributer http://www.maptun.com/
DusanMandick Random Hero
12 februari 2009 · 4 047 Inlägg

s12 skrev:
Tvätt i motorrummet skulle jag med vilja göra , men jag har hört att de e inte så bra å göra med all eletronik som finns i motor rummet

köp motortvätt på burk från biltema o spraya på o vänta nåra min o spola av, sopla inte direkt på batteriet lr några större eldelar så är de lugnt

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
s12 Nissan Gazelle
16 februari 2009 · 1 460 Inlägg

DusanMandick : finns de med motortvätt på burk ? då ska jag lungt köpa de

Nissan Silvia
itouch
16 februari 2009 · 1 488 Inlägg

Ja det finns det, ett bra medel för att lösa smutsen och som är snäll mot plast och annat i motorn. Spola försiktigt sen bara.

Mazdakillen Motormontör
18 februari 2009 · 437 Inlägg

Ediii skrev:
tjena!

ska tvätta motorrummet.. har läkt lite olja och små skit så ja undrar va man ska tvätta med..
ska ja ta högtryckstvätt eller vad är smidigast??

Du kan med gott samvete ta typ kallavfettning och köra med högtryck.
Sen så beror det på vad du har för bil...Volvomotorer suger verkligen att motortvätta då de tar in vatten överallt och vag motorer som har FSI ska du vara pissförsiktig med.
Har du däremot tex Saab så blås rent under tändkasetten och har du en jappse är det bara köra på för fullt.
Använd högtryck men ja du behöver ju inte överdriva...tvätta noga runt huv och alla lackerade delar när du är ändå igång.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Anubis
18 februari 2009 · 1 255 Inlägg

Jag brukar ta plast och vira in runt känsliga el delar sen på med motortvätt en typ av avfettning sen gno in de rejält med tex: en diskborste sen blåsa rent med högtryck funkar kanon iallafall på alla bilar ja haft som visserligen vart Japanare hela högen tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
audia4q
9 mars 2009 · 31 Inlägg

jag brukar typ ta 5-56 och spruta ner allt, sen en blöt tandborste på det skitigaste. låter det gotta in sig ett tag och sen tar kompressorn och blåser bara bort allt smile

Volvo Duett (1957)
Audi A6 3.2 Quattro "performed by fekzen" (2006)
Mr_EmCom Med.lem
9 mars 2009 · 3 759 Inlägg

audia4q skrev:
jag brukar typ ta 5-56 och spruta ner allt, sen en blöt tandborste på det skitigaste. låter det gotta in sig ett tag och sen tar kompressorn och blåser bara bort allt smile

Kladd :S

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
audia4q
10 mars 2009 · 31 Inlägg

nee, faktiskt inte. för oljan i 5-56 löser upp allt annat skit med olja i så det blir rent. om man tycker det är kladdigt efteråt så får man bara ta en trasa smile

Audi A6 3.2 Quattro "performed by fekzen" (2006)
Volvo Duett (1957)
Mr_EmCom Med.lem
10 mars 2009 · 3 759 Inlägg

audia4q skrev:
nee, faktiskt inte. för oljan i 5-56 löser upp allt annat skit med olja i så det blir rent. om man tycker det är kladdigt efteråt så får man bara ta en trasa smile

Jo de är ju sant, lika löser lika. Men det borde ändå bli en fett yta på allting.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
audia4q
10 mars 2009 · 31 Inlägg

jo visst lite kanske wink men va fan jag har ju en gammal audi wink

Audi A6 3.2 Quattro "performed by fekzen" (2006)
Volvo Duett (1957)
OsbyPadde
12 mars 2009 · 63 Inlägg

Går även bra med avfettning och tjärlösare (Låt sitta i 10 min)! Men som andra sagt här att ta det lugnt när ni skjuter av med högtrycken! Elektroniken är känslig och tål inte vad som helst ! Akta mjuka gummilister som har en tendens till att krympa när det kommer i kontakt med dessa medel.

vullen Mr White
12 mars 2009 · 1 072 Inlägg

Mazdakillen skrev:

Ediii skrev:
tjena!

ska tvätta motorrummet.. har läkt lite olja och små skit så ja undrar va man ska tvätta med..
ska ja ta högtryckstvätt eller vad är smidigast??

Du kan med gott samvete ta typ kallavfettning och köra med högtryck.
Sen så beror det på vad du har för bil...Volvomotorer suger verkligen att motortvätta då de tar in vatten överallt och vag motorer som har FSI ska du vara pissförsiktig med.
Har du däremot tex Saab så blås rent under tändkasetten och har du en jappse är det bara köra på för fullt.
Använd högtryck men ja du behöver ju inte överdriva...tvätta noga runt huv och alla lackerade delar när du är ändå igång.

Står du en halvmeter ifrån så är de inte så konstigt lol Firman kör bara volvo å vag. Funkar klockrent för mej iallefall när ja motortvättar.

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Gurra1337
16 mars 2009 · 3 Inlägg

Hur kångt ifrån ska man spola då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang