Köpte Avfettning

Alden_88
15 mars 2009 · 84 Inlägg

Hejsan folket big_smile

Jo idag var ju vädret underbart å jag passade på att göra rent bilen men jag hade slut på avfettnings medel så sprang jag iväg till ICA och köpte något skumt medel som det stog "Avfettnings medel" på riktigt skumt i alla fall .

Så funderar jag om jag verkligen ska använda det för vanligtvis kör jag med miljövänligt avfettnings medel men detta va ju sjukt jag spraya på lite hade typ brun / svart aktiga fläckar på bilen . Men med medlet på det bara ran av bokstavligen så jag vart jätte orolig för lacken.

Så min fråga är kan det medlet skada bil lacken då bilen är helt ny och så?

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Kesler
15 mars 2009 · 3 650 Inlägg

Tror inte det är nån större fara..men vad står det mer på flaskan? Kanske är ett starkare medel till ex fälgar, å det är ju inte sådär jättebra att köra på lacken..

Senast redigerat av Kesler (15 mars 2009)

Alden_88
15 mars 2009 · 84 Inlägg

Ojdå Läste på flaskan nu :S "Kan skada nylackerade ytor" bäst att byta :S

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
itouch
15 mars 2009 · 1 488 Inlägg

SeroXer skrev:
Ojdå Läste på flaskan nu :S "Kan skada nylackerade ytor" bäst att byta :S

Alla avfettningar kan skada nylackerade ytor. Din bil är inte nylackerad smile Med det menas en lack som nyligen är lagd. Jag antar din bil har några månader på nacken iaf. Dock så bör du ändå skaffa något annat än ICA avfettningsmedel smile

DasAuto
15 mars 2009 · 2 751 Inlägg

Ja vet att Sonax fälg avfettning blir rödaktigt när det står en eller två minuter.. Rinner också bara av sen smile Men det luktar självaste faan..

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Alden_88
15 mars 2009 · 84 Inlägg

Jooo lukten va ju fan på tok så starkt det luktade brände några hjärn celler haha , Men så det är ganska okej att använda den avfettnigen?

I alla fall Tack alla för svaren :-)

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
farret
18 mars 2009 · 32 Inlägg

bästa avfettning medel e mrcap riktigt bra avfettning o även deras schampoo

Mercedes C320 "Luxurious" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang