Jag ska köpa mig 2 stycken nya slutsteg snart, ett mono och ett 4kanals men bak på stereon har jag ju bara 2 par lågnivå utgångar, hur löser jag detta? någon slags adapter? det blir ju 4 par lågnivå adaptrar från stegen.
Sen undrar jag hur pass mycket skillnad det gör med 2,5volt lågnivå utgångar gämfört mot 4volt.
Jag ska köpa mig 2 stycken nya slutsteg snart, ett mono och ett 4kanals men bak på stereon har jag ju bara 2 par lågnivå utgångar, hur löser jag detta? någon slags adapter? det blir ju 4 par lågnivå adaptrar från stegen.
Sen undrar jag hur pass mycket skillnad det gör med 2,5volt lågnivå utgångar gämfört mot 4volt.
du får väll köpa 2 y kontakter och sen köra med 2 vanliga lågnivå kablar då har du 4st
Har du två PAR lågnivå-utgångar så är det inget problem. Då drar du den ena till fyrkanalaren och den andra till monoblocket.
Så gott som samtliga fyrkanalare på marknaden kan klara sig med ett par lågnivåkablar in. Nackdelen är ju att du då inte kan justera nivåer från cd-spelaren.
4 volt minskar risken för störningar. Ditt steg ska kunna leverera full effekt även med 2.5 volt. Så länge du inte gillar att överstyra steget så det distar och upplevs låta lite högre (och sämre)...
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
4-kanalssteget har lågnivå UT så det är inga prob. att koppla ihop MDS fanatic digital basar pumpar på fint, ju mer effekt dom får desto bättre trivs dom. Kanske kan vara nått för dig
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
Blir nog fan en sådan här killar verkar jävligt bra.
Audiotop Nemesis 15
NEMESIS No Limits Sound Power. Audiotops senaste kraftpaket. Extremt effekttåliga och kraftfulla, en bas som garanterat håller vad andra lovar. OBS jämför inte dessa basar med billigare kopior! Audiotop har lagt otroligt mycket tid vid utvecklingen av WN serien. Gjuten aluminiumkorg av sk spindeltyp, högtalarkon av flerlagrat coated paper med extrabred foam upphängning. Kromad och förlängd polplatta med dubbelstackade mycket kraftiga magneter och 100mm talspolar (WN10.4 = 75mm) på en stomme av aluminium för absolut bästa kylning. Samtliga WN basar levereras i trälåda med en mycket utförlig produktbeskrivning där även alla förekommande parametrar och baslådor finns beskrivet. WN-15.4 380mm. 1100/2200watt. 20-300Hz. 4-ohm. 91dB. Xmax 20mm.