4719
Sök

Byta till dubbla utblås, men hur många DB får man ha ?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
#1
Har ett par frågor som jag undrar om nån av er kan besvara.

Jag har kollat på denna hemsida där som har modellanpassade utblås.
http://www.blastinbob.com/category_s/5.htm

Frågan är nu denna, jag såg att det är vissa som helt saknar ljuddämpare på slutet och att det är olika Db för olika rör..


Vilket ska man ta?
Jag tror inte att det är så bra idé att skippa dämpare helt va ?

Inspiration comes standard

1337
1 343 Inlägg
16 mars 2009
#2
Edvinoo skrev:
Har ett par frågor som jag undrar om nån av er kan besvara.

Jag har kollat på denna hemsida där som har modellanpassade utblås.
http://www.blastinbob.com/category_s/5.htm

Frågan är nu denna, jag såg att det är vissa som helt saknar ljuddämpare på slutet och att det är olika Db för olika rör..


Vilket ska man ta?
Jag tror inte att det är så bra idé att skippa dämpare helt va ?

Loggar du in på vv så ser du vilka DB som är godkända för din bil vid stillastående och under körning.
Tror inte du får gå ifrån det speciellt mycket.

I'm not a fighter, I'm a lover!

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 mars 2009
#3
Men detta gäller ju bara nyare helfordonsgodkända bilar.

Vad gäller för lite äldre bilar?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
#4
såhär står det just nu
Ljudnivå DB,vid körning:  73      Ljudnivå DB,stillastående:  80

Hur hjälper det mig när jag inte vet hur mkt bara rören låter ?

Inspiration comes standard

1337
1 343 Inlägg
19 mars 2009
#5
Edvinoo skrev:
såhär står det just nu
Ljudnivå DB,vid körning:  73      Ljudnivå DB,stillastående:  80

Hur hjälper det mig när jag inte vet hur mkt bara rören låter ?

Det är gränsen du har.
har du inte utrustning att mäta efter montage så undvik att byta om du inte vill riskera böter.

I'm not a fighter, I'm a lover!

1337
1 343 Inlägg
19 mars 2009
#6
TurbOla skrev:
Men detta gäller ju bara nyare helfordonsgodkända bilar.

Vad gäller för lite äldre bilar?

Varför skulle det bara gälla helbilsgodkända??
Detta gäller även äldre bilar..

I'm not a fighter, I'm a lover!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#7
men känns ju lite dumt att montera och sen mäta ?
borde ju finnas nått smartare sätt ?

Inspiration comes standard


Sök