6378
Sök

Begreppet däcksparkare?

12 086 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Har jag länge funderat på vad det betyder? tongue
Vadå någon som kommer och börjar sparka på däcken lr vad? smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 mars 2009
som jag fattar det.. någon som inte är intresserad av att köpa bilen för ditt pris. Utan ska dit bara för att titta, klaga, ge skambud och kanske... eventuellt om det kommer sig köpa den.

som jag fattar det "däcksparkare= oseriös köpare"

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

36 Inlägg
21 mars 2009
Köparen står och kliar sig på hakan, drar till ett hmmm sparkar på däcket och sedan prutar han hej vilt smile . eller?

12 086 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Jojo.. att de betyder oseriös köpare fattar jag med. Men vart kommer själva begreppet ifrån? ordet?
Kanske formulerade mig dåligt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 mars 2009
Jag tror det är så att med däcksparkare menas en person som kommer och tittar på en bil.
Kommer dit och låtsas vara en expert på allt (fast han/hon inte kan ett skit), sparkar på däcken för att leta efter glapp osv.
För att sedan lista upp massor med påhittade fel som sedan följs av omänskligt prutande.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 488 Inlägg
22 mars 2009
Förr sparkade man ju på däcken när man kollade skicket på bilen, var den stabil så var den i bra skick. Är nog därifrån det är taget smile

12 086 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Ok.. såpass smile
Jag o en polare fick iden att ringa på en bil.. kommao titta på den sparka på alla däcken o säga "kompis du får halvas pris" hahaha jag hade ju dött av garv. big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 mars 2009
Ja de hade varit kul...

Sök