2100
Sök

Ang bixenon och sänkning.

26 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Hejsan jag ska sänka golfen och har beställt h&r sänksats och
har bixenon.

De jag undrar är om lycktorna kommer stå fel eller om man
måste typ göra nån kalibrering efter sänkningen??

Jag fick höra de så jag måste fråga om de stämmer.

Mvh Jocke

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 mars 2009
Är det originalmonterat xenon du har i den?

Jag antar att en justering av lyktorna måste göras då "nosen" kommer lägre ner.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

26 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Ja de är orginal xenon..
okey men måste man lämna in den eller kan man fixa de själv??

4 005 Inlägg
23 mars 2009
Du har ju automatisk nivåreglering iochmed att du har originalmonterat, så tuta o kör!

2 337 Inlägg
23 mars 2009
Jag kanske tänker helt fel nu, men en eventuell justering skulle väl utföras för att inte blända andra trafikanter. Eftersom fordonet ifråga hamnar längre ner borde ju inte risken för att blända någon öka, snarare tvärtom.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 mars 2009
Sarge skrev:
Jag kanske tänker helt fel nu, men en eventuell justering skulle väl utföras för att inte blända andra trafikanter. Eftersom fordonet ifråga hamnar längre ner borde ju inte risken för att blända någon öka, snarare tvärtom.

Ja visst, ser man det bara så. Men det är inte roligt (lagligt?) om de lyser ner i backen heller..

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 337 Inlägg
23 mars 2009
te_wik skrev:
Sarge skrev:

Ja visst, ser man det bara så. Men det är inte roligt (lagligt?) om de lyser ner i backen heller..

Mvh Tommy

Det har du helt rätt i. Således tänkte jag fel och tar tillbaka det resonemanget wink

OEM <3
6 957 Inlägg
23 mars 2009
linuslinje skrev:
Du har ju automatisk nivåreglering iochmed att du har originalmonterat, så tuta o kör!

Precis! Om nu inte en givare hoppar ur sitt läge, ballar ur..då kan de bli svårt för den att hitta rätt igen
och risken finns att du får byta en givare.

OEM <3

Sök