Stulen GPS som har suttit en vw passat 04 :(

patrik-23
24 mars 2009 · 50 Inlägg

hade inbrott i bilen natten mellan 23/3 - 24/3 där dom djävlarna stal min orginal monterade GPS så om ni råkar träffa på en annons på blocket eller nått så är jag väldigt tacksam om ni kontaktar mig //patrik

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen
Stejfaan Basknarkare
24 mars 2009 · 470 Inlägg

putte_19 skrev:
hade inbrott i bilen natten mellan 23/3 - 24/3 där dom djävlarna stal min orginal monterade GPS så om ni råkar träffa på en annons på blocket eller nått så är jag väldigt tacksam om ni kontaktar mig //patrik

Du har mitt stöd! Fyfan för idioter som ska sno saker i ens bilar sad

Team Carbonize
patrik-23
26 mars 2009 · 50 Inlägg

Stejfaan skrev:

putte_19 skrev:
hade inbrott i bilen natten mellan 23/3 - 24/3 där dom djävlarna stal min orginal monterade GPS så om ni råkar träffa på en annons på blocket eller nått så är jag väldigt tacksam om ni kontaktar mig //patrik

Du har mitt stöd! Fyfan för idioter som ska sno saker i ens bilar sad

tackar får ut ny på försäkringen men endå de är så jobbigt sad

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen
te_wik Forummoderator
26 mars 2009 · 12 813 Inlägg

Har inte alla GPSer en kodning så den skulle gå att spåra ifall den kopplas i?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
alain www.bimmerpower.org
26 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Tråkigt när det händer men mycket tveksam att den finns kvar i Sverige eller den är på väg ut. sad
Ska kolla då och då på blocket.wink

Senast redigerat av alain (26 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
andrec
26 mars 2009 · 31 Inlägg

te_wik skrev:
Har inte alla GPSer en kodning så den skulle gå att spåra ifall den kopplas i?


Mvh Tommy

Nej big_smile
GPS-kommunikation är enkelriktad, signalen går från satelliterna till din GPS-antenn.
Om bilen ska kunna säga var den är krävs ju även en signal från bilen till dig. En sådan signal måste gå via GSM-nätet och kräver således en mobiltelefonenhet, vilket är ovanligt att bilar har.

/André
patrik-23
26 mars 2009 · 50 Inlägg

alain skrev:
Tråkigt när det händer men mycket tveksam att den finns kvar i Sverige eller den är på väg ut. sad
Ska kolla då och då på blocket.wink

ne de tror inte jag heller sad den är väl på väg till tyskland eller nått men man kan ju alltid hoppas

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen
bombare
27 mars 2009 · 282 Inlägg

te_wik skrev:
Har inte alla GPSer en kodning så den skulle gå att spåra ifall den kopplas i?


Mvh Tommy

Som tidigare skrev så är det endast inkommande "gps-signaler" Vad jag vet så är det bara motorcykel-gps:er eller dyrare varianter som skickar tillbaka signalen också. Det kan användas om man vill veta vart kompisen befinner sig.. (det kräver självklart att han har en likadan gps)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang