Har ett problem med min anläggning som kan förstöra mina basar.
Problemet är såhär: Jag kör bilen och lyssnar på musik.
När jag stänger av bilen och stereon går av när jag stänger av bilen så knäpper det till i basarna efter c:a 5-10 sek. pjunk låter det. låter VÄLDIGT illa.
har en 9-5 -00 med en kenwood stereo. remoten är genom stereon.
ääh nej oroa dej inte de tar alltid ca. 4+ sekunder tills steget går av/på när ja vrider på min nyckel i bilen så ger högtalarna ett litet gött dunk de betyder ju ba att dom får ren strömm som passarear strömkablen rätta mej om ja ha fel men de e min uppfattning till 100%
precis som tujbo säger,kolla jord kablarna. Särskilt den som jordar stereon,du kan prova dra en extra jord från kaross till cd och kolla om problemet kvarstår då..
ja jag ska kolla upp jordningen. innan hade jag orginal stereon AS1 sen när jag bytte blev bara ljudet lite mindre. nu låter det typ pjonk som en metallfjäder eller vad man ska säga .
Men jordkabeln från bilens orginaljord upp till stereon är ju inlindad med en massa andra kablar i en strumpa som går ner nånstans i all kabelhärva.
Vad är det för enhet? För jag uppfattade det som ett slags pip samtidigt... Kan det vara en påminellsesignal för att ta bort fronten?
Annars kan jag bara tänka på att stegen stängs av för snabbt jämfört med enheten vilket kan få sådana ljud att uppstå. Ploppar det även till när du startar allt? Isf är det rätt troligt "felsynkat" och stegens uppstart behöver fördröjas...