lås tråd!

perr_y
29 mars 2009 · 10 Inlägg

lås tråd!

Senast redigerat av perr_y (10 oktober 2009)

Saab 9-3 (2000)
te_wik Forummoderator
29 mars 2009 · 12 813 Inlägg

Låter som problem med vattenpumpen eller att du har luftfickor i systemet som gör att du inte får cirkulation.
Detta ifall du är helt säker på att termostaten fungerar som den ska.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Markus_O
29 mars 2009 · 57 Inlägg

Hur åtgärdar man luftfickor lättast? Misstänker att jag har det i min 75:a efter ett kylarbyte.

te_wik Forummoderator
29 mars 2009 · 12 813 Inlägg

perr_y skrev:

te_wik skrev:
Låter som problem med vattenpumpen eller att du har luftfickor i systemet som gör att du inte får cirkulation.
Detta ifall du är helt säker på att termostaten fungerar som den ska.


Mvh Tommy

Det känns lite konstigt faktiskt. vet inte när termostaten egentligen skall öppna. men ska se över och se om jag kan på något vis lufta systemet.

Köp en 87 graders termostat, tycker det låter lite sent ifall dom är fullt öppna först vid 96. Eller är det 91 graders du har nu?


Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (29 mars 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
perr_y
29 mars 2009 · 10 Inlägg

Markus_O skrev:
Hur åtgärdar man luftfickor lättast? Misstänker att jag har det i min 75:a efter ett kylarbyte.

Det sitter en skruv på termostathuset. öppna den och kör på tomgång. kör ett tag, sen ska luften gå ut. Glöm inte byta kopparpackningen bara.

Saab 9-3 (2000)
Markus_O
29 mars 2009 · 57 Inlägg

Ok det få jag ta och göra! Tack för hjälpen smile

jocke_gronberg
29 mars 2009 · 4 586 Inlägg

Den man kan börja med är att öppna kärlek och trycka på slangarna vid minsta tecken på luftbubblor så finns det luft i systemet. Tryck sedan på alla slangar tills nivån stiger i kärlet gör detta med kall motor. Ta sedan med dig en god vän som du säter bakom ratten. Ha full värme på och starta motorn ocn börja tryck på slangarna medans han som sitter bakom ratten sakta ökar varvet. Nivån kommer att sjunka och med lite tur luften försvinna.

Skruva sedan på locket och ta en provtur

Lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang