6234
Sök

Lysdioderremsa

218 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
#1
tja

har beställt lysdioder remsa att sätta på strålkastaren på min avensis. Den är vit och jag tänkte ha den efter nedre kanten alternativt strax under lyktan på plasten.

min frågan är vad lagen och bilprovningen säger om detta?

89 Inlägg
1 april 2009
#2
Borde väl vara lagligt eftersom det är vita led lampor. Men om din bil är helbilsgodkänd vettefan vad dom säger.


573 Inlägg
2 april 2009
#3
om du inte har den på när du besiktar och den inte täcker lyktan så ska de inte vara nå problem...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

* Klåpare
1 718 Inlägg
2 april 2009
#4
Miramithe skrev:
om du inte har den på när du besiktar och den inte täcker lyktan så ska de inte vara nå problem...

Håller med.
Det enda de kan gnälla om är att bilen som helhetsgodkänd inte får utrustas med extra belysning/alternativa parkeringsljus utan vidare. Men är de inte på så kan det gå igenom.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

218 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
#5
oki annars är de ju bara att offra 3m tejpen och ta bort dom under besiktningen och sen sätta tillbaka


vad säger farbror blå om det?

204 Inlägg
2 april 2009
#6
Skit i vad SBP kommer att säga..chansa! Det kommer jag göra nästa år iaf! wink  Eller koppla slingan till en strömbrytare som jag vet en gorgare har gjort.

218 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
#7
eddiboy skrev:
Skit i vad SBP kommer att säga..chansa! Det kommer jag göra nästa år iaf! wink  Eller koppla slingan till en strömbrytare som jag vet en gorgare har gjort.

hehehe ja jo bp är lugnt men värre med harry hoffa om man åker på böter

204 Inlägg
2 april 2009
#8
Äh, möter du inte Bosse Gubbstjärt från Trafikenheten som jobbat där i 36 år är det lugnt. Har mött hur många polisbilar som helst utan några som helst problem. För övrigt har ju nya Audi-bilar likadana vågformade diodslingor i lamphuset som jag tycker lyser än starkare än dom från stylingwebben. Ingen vettig polis som bryr sig.

218 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#9
eddiboy skrev:
Äh, möter du inte Bosse Gubbstjärt från Trafikenheten som jobbat där i 36 år är det lugnt. Har mött hur många polisbilar som helst utan några som helst problem. För övrigt har ju nya Audi-bilar likadana vågformade diodslingor i lamphuset som jag tycker lyser än starkare än dom från stylingwebben. Ingen vettig polis som bryr sig.

hehehe fint det cool


Sök