3414
Sök

HJÄLP: Bilen dör när lampan "anti-brake" lyser på instrumentbrädan???

Power by S13
271 Inlägg
1 juli 2006
Trådstartare
Hej!!
Jag har en Nissan 200SX S13 -89 och har lite problem med den ibland!!

Det finns en lampa på instrumentbrädan som heter "Anti-brake" och när den börjar lysa så stendör bilen och det händer både vid stillastående och vid höga farter!! Dett är totalt lisfarligt derför att bilen blir extremt svårstyrd...

Jag har ingen manual till bilen och vet derför ine vad den står för!!! Kan någon vara snälla och tala om för mig vad den står för och vad jag ska göra för att åtgärda felet???

Tack på förhand // Marcus

2 652 Inlägg
1 juli 2006
är de inte någon sorts abs lampa? men bilen ska absolut inte dö för de

SSS -12
3 217 Inlägg
1 juli 2006
Låter som ett fel där det är läge att lämna in bilen, det är inte så dyrt utifrån så mycket som det KAN kosta!

Annars så tror jag på kortslutning av något slag!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

21 761 Inlägg
1 juli 2006
Ja, någon form av kortslutning tycker jag också att det låter som. Det går väl iof att kolla bakom instrumentpanelen om det ser skumt ut men annars är det nog verkstad som gäller, håller med Fuckface.

Power by S13
271 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
mm det verkar vara något sådant!!

men någon här på garaget med en nissan 200sx s13 måste la veta vad den lampan står för???

Miklen
2 juli 2006
anti-brake hoppas ja inte d står för iaf wink hehe.. anti-block möjligtvis.. D e inte nån sån skyddsgrej då så att bilen stängs av om d uppstår problem me bromssystemet ?

Power by S13
271 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
Miklen skrev:
anti-brake hoppas ja inte d står för iaf wink hehe.. anti-block möjligtvis.. D e inte nån sån skyddsgrej då så att bilen stängs av om d uppstår problem me bromssystemet ?

JO det står ANTI-BRAKE!!!!

21 761 Inlägg
2 juli 2006
Om man googlar på "nissan anti brake " så får man reda på att det är ABS bromsarna det handlar om.

Miklen
2 juli 2006
bark_turbo skrev:
Miklen skrev:

Om du läser va ja skrev så skrev jag att ja inte hoppades det STOG FÖR anti-brake !!!
Sen ifrågasatte jag om d inte va nån skyddsgrej att motorn dog.. jag ifrågasatte inte va du skrev att d stog !!!

Power by S13
271 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
Miklen skrev:
bark_turbo skrev:
Miklen skrev:

Om du läser va ja skrev så skrev jag att ja inte hoppades det STOG FÖR anti-brake !!!
Sen ifrågasatte jag om d inte va nån skyddsgrej att motorn dog.. jag ifrågasatte inte va du skrev att d stog !!!

mitt fel läste lite halvgalet!!!

SSS -12
3 217 Inlägg
2 juli 2006
Jag tror inte att Nissan har varit så jädrans säkerhetstänkande att de har satt en automatisk avstängning endast för att ABS:en slutat fungera!

Men för säkerhets skull, för allas säkerhet! Lämna in bilen och be dem på Nissan att kolla upp detta... Vi vill inte förlora en massa användare och inte heller en massa bilgalna människor! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök