9862
Sök

Olja under hela bilen (volvo 940 ltt -96a)

13 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Hej. Jag och en kompis bytta topp på min bil idag. Körde en sväng och kolla hur den gick sen körde ja ut på motor vägen och drog på. Efter kanske 15 minuters körning stanna jag och såg att de var lite olja under bilen. La mig under och kolla då har det sprutat under hela bilen. Det var verkligen under hela såg ut som att man kört i en vatten pöl fast med olja. Kollade oljan då hade det förvunnit lite men hade ju haft av turbon så lite olja försvann väl i den. När jag starta sen. Vart kan det läcka? Är rädd att det är lådan för det er ut som att det kommer ungefär vid returen ifrån turbon vid tråget. Kanske det är någon packning där som jag ej satte dit för de känns väldigt konstigt att bara sticka in den i tråget och sen inte skruva. Men det luktar lite avgaser av oljan så växel lådan kan det väl inte vara då?
Senast redigerat av magusee (7 april 2009)

2 452 Inlägg
7 april 2009
det sitter en o ring som är till oljereturen,du kanske inte fick dit den riktigt...kolla där först är ganska vanligt...

döden kommer tillbaka

279 Inlägg
7 april 2009
köp en ny oring på volvo och byt den kostar några kroner bara. sen byter du den. den går ner i blocket. så kommer den vara tät sen.

bränt gummi luktar kärlek

13 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Okey tack det var det jag trodde var felet. Men ska kolla det med de samma.

424 Inlägg
7 april 2009
magusee skrev:
Okey tack det var det jag trodde var felet. Men ska kolla det med de samma.

jag hade liknande fel på min 850, fixade ny packnig till returen på turbon men hjälpte inte, kollade oljeröret som går till turbon och det var ett litet jack i koppar ringen där så bytte och vipps så var problemet löst .
så byt bägge två om du vill vara säker !

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Sök