Varför är det så hett att köpa en civilpolisbil och sedan säga det hela tiden till alla?

Kesler
6 april 2009 · 3 650 Inlägg

båge skrev:
ser ingen direkt status i det, hårt körda! dock säkert bra servade men ändå!!

+ massa pundare, alkisar å gangsters som suttit i dom, säkertfått några feta sparkar å spottloskor på sig också..

FireTraXX DFFL
7 april 2009 · 9 020 Inlägg

nookie skrev:

linuslinje skrev:
Tjena!

Undrar lite om den här företeelsen om varför folk höjer sina bilar till skyarna bara för att bilen har brukats av polisen tidigare.

Varför är detta så "coolt"?
Bilen är inte en polisbil fortfarande och all utrustning är borta. Det står inte i Transpotstyrelsens register att den är en polisbil längre.

Borde inte detta känneteckna att bilen är sämre än en icke-polisbil då den kan ha varit smälld, hårt körd m.m?

Eller handlar det om myten att polisbilar är trimmade som fan och kommer ifatt alla bilar? (ja vissa är det)

Eller bara det att det är något extra, som DIN bil aldrig kan bli.

Vad tror ni?

Edit: Transportstyrelsen heter det nu ja, tack MrEricsson

Polisbilar är dock inte trimmade, av olika skäl dels för att de är olagligt att modifiera motoreffekten på en svenskreggad bil, åtminstone så de blir en märkbar skillnad, även om dubbelmoralen flödar i sverige så e då jävlar inte dom trimmade, dom jag servade på volvo gick exakt som standard oavsett motorstorlek och hade dom mot förmodan varit trimmade hade man inte kört ifrån dom med en orginal M3a

10 eller 15% höjning av motoreffekten är väl lagligt?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
7 april 2009 · 1 948 Inlägg

20% effekt och 10% på vridmomentet, enligt min gamla bilsport, från 2007-2008 någongång.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Sharky
7 april 2009 · 10 287 Inlägg

Man måste hålla isär äpplen och päron. Det är alltså ( i ej ombyggda fordon fram till och med 92 års modell) okej att byta motor till en starkare motorn. Men det är inte tillåtet att trimma en befintlg motor.

Här är reglerna:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

/Göran


FireTraXX skrev:
10 eller 15% höjning av motoreffekten är väl lagligt?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
7 april 2009 · 946 Inlägg

Hot_Rod_Nisse skrev:
Jag vet om en äkta amerikank polisbil som är till salu, en Ford Crown Victoria, den silvriga på länken av "731132", bilen finns i sverige !!

Ser den dagligen där jag bor, har dregglat över den ett antal gånger. Men är den till salu? Nu blir jag sugen kan jag säga! tongue

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Stellan_Clausen
7 april 2009 · 635 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Hot_Rod_Nisse skrev:
Jag vet om en äkta amerikank polisbil som är till salu, en Ford Crown Victoria, den silvriga på länken av "731132", bilen finns i sverige !!

Ser den dagligen där jag bor, har dregglat över den ett antal gånger. Men är den till salu? Nu blir jag sugen kan jag säga! tongue

Jäpp, den är till salu, det ser du om du läser under bildsamlingen på länken.. han har ju en lika dan, fast svart från "California Highway Patrol" som ska återställas till polisbil... att renovera gamla polisbilar från olika tidsepoker är en stor hobby i USA och övriga världen.. sverige är på G dom oxå !!

kolla länk för bilder på bilträffar i USA !!
http://copcardotcom.fotki.com/miscellan … car_shows/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang