Projekt Nissan 200sx s13 Nu: Nya toppen monterad

R_Hjertqvist Nissan-freak
4 april 2009 · 631 Inlägg

Villken snygg kylare du köpt wink

Mickius
4 april 2009 · 4 670 Inlägg

R_Hjertqvist skrev:
Villken snygg kylare du köpt wink

Ja fan. kanonköp smile bra mycke snyggare än den jag hade iaf! men kommer bli alu kyl tids nog!

R_Hjertqvist Nissan-freak
4 april 2009 · 631 Inlägg

mickius skrev:

R_Hjertqvist skrev:
Villken snygg kylare du köpt wink

Ja fan. kanonköp smile bra mycke snyggare än den jag hade iaf! men kommer bli alu kyl tids nog!

Säg till innan du köper en i alu då, jag har bra kontakter med Dalhems så kan fixa bra pris åt dig smile

Mickius
5 april 2009 · 4 670 Inlägg

R_Hjertqvist skrev:

mickius skrev:

R_Hjertqvist skrev:
Villken snygg kylare du köpt wink

Ja fan. kanonköp smile bra mycke snyggare än den jag hade iaf! men kommer bli alu kyl tids nog!

Säg till innan du köper en i alu då, jag har bra kontakter med Dalhems så kan fixa bra pris åt dig smile

Härligt de kommer köpas in under sommaren! om motorn funkar som den ska!

Mickius
5 april 2009 · 4 670 Inlägg

Bara problem med dessa jävla skitmotorer big_smile

Ajja starta upp den idag o lät motorn bli varm o sen stängdes den av direkt.'

Möttes av denna syn!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/612828_jcwrqs.jpg

Så de blir inget elmia för min del tyävrr.

Så nu får skiten stå tills jag har ekonomi till o riva hela motorn o renovera den o byta blocket i den! så allt är bytt och noggrant kollat på motorfirma!

SÅ denna säsong ser riktigt mörk ut nu!

Men tog några bilder på den som ja kan kolla på så ja sätter igång me motorrenoveringen så snart ja kan wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/612836_sni397.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/612839_x9qjj4.jpg

Senast redigerat av mickius (5 april 2009)

Mickius
5 april 2009 · 4 670 Inlägg

Så någon gång i maj/juni kommer jag lyfta ur motorn och plocka ner allt i den för o börja om ifrån grunden med den.

Vet inte om ja kommer satsa på o sätta i smitt eller se om man kan åka lite denna sommar. men lutar åt att den får stå tills 2010.

Kommer isf sätta i smidda grejjer och acl lager i botten, porta o fräsa ur toppen o bygga upp en ordenklig motorn under vintern. Om det inte blir en sr20 istället!

Men de får tiden o lönen utvisa wink

Senast redigerat av mickius (5 april 2009)

syabo
5 april 2009 · 1 278 Inlägg

tråkigt att de jämt drabbar dig:(

Street Knight
Mickius
5 april 2009 · 4 670 Inlägg

syabo skrev:
tråkigt att de jämt drabbar dig:(

Ja du börjar bli lite irriterande nu. men kommer byta ut det mesta som är av den gamla motorn så de kommer på nya delar istället

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
9 april 2009 · 1 325 Inlägg

Såg att bilen låg ute på blocket nu hmm

Tråkigt att det inte gått vägen för dig.!!!

tecman
9 april 2009 · 1 741 Inlägg

Kalla inte våra fina motorer skitmotorer! HÄDELSE!!!
Kan tyvärr inte se vad som hänt med din motor. Bilden verkar trasig sad

Kollade du inte blocket?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Mickius
9 april 2009 · 4 670 Inlägg

tecman skrev:
Kalla inte våra fina motorer skitmotorer! HÄDELSE!!!
Kan tyvärr inte se vad som hänt med din motor. Bilden verkar trasig sad

Kollade du inte blocket?

Haha ja du ja tycker inte dom är spec bra just nu iaf wink nej lyfta aldrig ur blocket för att folk sagt att de inte är spec ofta dessa spricker vid kanalerna! o toppen är ny. blocket rakt. ändå så blandar de sig o riktigt jävla snabbt.

Så antingen blir de sälja om någon köper den annars hinkar ja ner ny motorn när jag har tid o garage till o göra de men ska flytta snart så kommer inte ha bilen i närheten isf så de får bli senare bekymmer!

Mickius
9 april 2009 · 4 670 Inlägg

LINGSTROM skrev:
Såg att bilen låg ute på blocket nu hmm

Tråkigt att det inte gått vägen för dig.!!!

Jo pga att jag inte har tid på ett bra tag o kunna hålla på med bilen. känner att ja vill hellre att någon köper den o fixar till den än att den kommer få stå tills nästa vinter. köper någon den så kanske den kan synas ute på vägarna i sommar!

Men som sagt köper ingen bilen så tar jag hem ny motor o sen får de stå tills ja har ett bra garage för o byta den under en helg!

Senast redigerat av mickius (9 april 2009)

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
9 april 2009 · 1 325 Inlägg

mickius skrev:

LINGSTROM skrev:
Såg att bilen låg ute på blocket nu hmm

Tråkigt att det inte gått vägen för dig.!!!

Jo pga att jag inte har tid på ett bra tag o kunna hålla på med bilen. känner att ja vill hellre att någon köper den o fixar till den än att den kommer få stå tills nästa vinter. köper någon den så kanske den kan synas ute på vägarna i sommar!

Men som sagt köper ingen bilen så tar jag hem ny motor o sen får de stå tills ja har ett bra garage för o byta den under en helg!

Okej!
Tråkigt att du inte fick ordning på den hmm
Den skulle man kunna haft, perfekt bil! big_smile

Mickius
9 april 2009 · 4 670 Inlägg

LINGSTROM skrev:

mickius skrev:

LINGSTROM skrev:
Såg att bilen låg ute på blocket nu hmm

Tråkigt att det inte gått vägen för dig.!!!

Jo pga att jag inte har tid på ett bra tag o kunna hålla på med bilen. känner att ja vill hellre att någon köper den o fixar till den än att den kommer få stå tills nästa vinter. köper någon den så kanske den kan synas ute på vägarna i sommar!

Men som sagt köper ingen bilen så tar jag hem ny motor o sen får de stå tills ja har ett bra garage för o byta den under en helg!

Okej!
Tråkigt att du inte fick ordning på den hmm
Den skulle man kunna haft, perfekt bil! big_smile

bara köpa wink nej men fått nys om en billig motor så kanske tar hem den om nissanen är kvar under helgen o sen får ja se när ja kan byta motorn isf. men de märks annars blir de e30 bygge sen wink

tecman
9 april 2009 · 1 741 Inlägg

Mitt block var 2tiondelar skevt så kanske det som spökat ändå? (Första jag planade/toppdeckade var 1tia fel.)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Mickius
9 april 2009 · 4 670 Inlägg

tecman skrev:
Mitt block var 2tiondelar skevt så kanske det som spökat ändå? (Första jag planade/toppdeckade var 1tia fel.)

det är väldigt noggrant kollat. men visst man ska aldrig säga aldrig förens de planats tongue

Men känner att jag inte har den tiden just nu o kunna hålla på med bilen pga flytt snart och ingen tillgång till ett garage.

Men kanske ingen som nappar o då byter ja motorn istället o stoppar in en fräsh i den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang