seriösa framsystem 6.5" lite rockigare , tips på lite olika motages

micke7406
29 september 2008 · 1 400 Inlägg

beyond skrev:
dörrarna i en sån här bil behöver inte moddas än vad jag vet.. mer än lägga DYNAMAT extreme dämpning helavägen. och mdf ringar klädda med dynamat speaker kit,  men behövs det mer så görs det.

det sitter orginal det värsta BOSE tillverkat i sin tid , och dom spelar fruktansvärt bra. går ej jämföra orginal ljud på en MB S CLASS med andra mercedes eller BMW , sitter 3vägs BOSE fram, med lådor , alla andra BOSE jag hört i många många bilar kommer inte ens i närheten av det BOSE som är monterat i S CLASS med tilläggs paket , fanns ett extra tillägg som kosta 30tusen den tiden utöver det normala bose man annars fick orginal i bilen,man fick bose hur som. men la man till 30tusen då fick man andra steg och högtalare samt att dom var byggda i lådor fram samt bak

ett mkt imponerande ljud , en bekant till mig lämna in sin S CLASS till en bilstereo firma som ej hade tillägget .och fick monterat via bilstereo firman UP36 DLS kit med steg  . nått med 36 DLS .6.5 kit
och jag måste erkänna . BOSE plus tillägget spelar bättre

vi är ett gäng polare . vi har 5 st merca s class
alla gillar ljud

2 har bestämt sig att gå hela vägen ut



vi vill imponera dom andra 3 smile och få med dom oxå

och knäcka tillägs BOSE som inget , hur man nu lyckas. återstår se smile

vi har bestämt oss så gott som
vi ska prova två olika kit . men i likadana bilar

vi köper nya slutsteg till framsystemen och allt

vi vill ställa upp i nån ljudtävling på vårkanten sen
nått amatör . för skojs skull  . nån prova på amatör klass

detta skall bli kul
och njutsamt

en ny hobby helt enkelt

Fan vad kul. Bra initiativ, ut och tävla och ha kul .

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
beyond Avstängd
29 september 2008 · 367 Inlägg

jonash skrev:

beyond skrev:
vi har bestämt oss så gott som
vi ska prova två olika kit . men i likadana bilar

vi köper nya slutsteg till framsystemen och allt

vi vill ställa upp i nån ljudtävling på vårkanten sen
nått amatör . för skojs skull  . nån prova på amatör klass

detta skall bli kul
och njutsamt

en ny hobby helt enkelt

Alltså, med dem kitten som du har på G, och med dem basarna på G, så om du inte knäcker BOSE systemet så kan jag på direkten säga tt då får ni börja felsöka i installationen, för det som du sätter in det är nåt helt annat än BOSE. smile

mvh Jonas

lol så ska det låta

MVH Beyond
bassxxx Avstängd
30 september 2008 · 15 Inlägg

dy ha professionel mål . veldigt fint . fix N-Goge . i know dom speakers haft dom i mine opel. spiel överleg allt annat nämt trådish. du gå well bäst dom spl ngogre

professional car audio tester danske. finiosh. norge nuu sverigen
Svanholm
10 november 2008 · 198 Inlägg

Väcker den här tråden litegrann, om man nu är intresserade av TEC SPL6HS och SPL25N (alt trius med om inte spl6hs kan klara av mellanregistret på ett bra sätt?), vad behövs göra för att få det att funka bra rent kopplingsmässigt? tänkte behöver allt en kanal för sig själv eller kan man fixxa så man kan driva det på ett två kanals, delningsfilter med mera. eftersom det itne är ett kitsystem med allt klart o betalt (;

Senast redigerat av Svanholm (10 november 2008)

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
11 november 2008 · 2 353 Inlägg

Svanholm skrev:
Väcker den här tråden litegrann, om man nu är intresserade av TEC SPL6HS och SPL25N (alt trius med om inte spl6hs kan klara av mellanregistret på ett bra sätt?), vad behövs göra för att få det att funka bra rent kopplingsmässigt? tänkte behöver allt en kanal för sig själv eller kan man fixxa så man kan driva det på ett två kanals, delningsfilter med mera. eftersom det itne är ett kitsystem med allt klart o betalt (;

Såhär är det. Vi på N-core säljer kitsystem som för de flesta funkar bra. Men, i en del fall så är installationen "speciell", dvs kunden vill ha det på ett visst sätt etc, och då har vi möjligheten att anpassa systemet efter kundens önskemål. Dvs, verkningsgraden blir bättre om man inte bara vill "smälla in det i dörrne och åka".

Så, därför erbjuder vi fler lösa element att välja mellan än nån annan Svensk generalagent inom 12V området och kan således anpassa systemet efter kundens önskemål bättre. Vi bygger alltså filter efter hur systemet ser ut. Och, beroende på vad man vill åstadkomma så kan vi erbjuda enkla filter, upp till superexklusiva filter (där filtrena kostar mer än elementen!)

Så, svaret är att du i princip är fri att välja och kan göra det enkelt eller avancerat så att säga. Skall du köra aktivt, dvs driva alla högtalarna var för sig med slutstegskanaler skall du tänka på att du behöver ju ha filter i stegen eller huvudenheten, alternativt  processorn.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
ekelund88
11 april 2009 · 2 656 Inlägg

BMTech skrev:
RS låter bra men framförallt riktigt högt.
Vill man ha bättre så finns ju SS men det är ett helt annat pris på dom.
Men visst DB akuten har nått SS kvar för 6k dom kostar ju 9 annars så allt är ju relativt.
Annars finns det RS kit för hos http://www.dnbilradio.se/ för 3400:-
Kör själv med dubbla KS kit i bilen och dom spelar högt och bra men dom bleknar nog lite om man har en HCCA  i bagagen dörför jag rekommenderar RS

har ss systemet jag o de trycker på bra vilken musik som

CoSmoZ 2lateuloose
11 april 2009 · 543 Inlägg

Kan säga att vi jämförde 3st kit när jag skulle välja framsystem

vi använda samma lådor & lyssnade samt gjorde en frekvensmätning
kitten vi använde var

Reference kit - Rainbow ett dyrt men så jäkla sjysst system
DLS Iidium 6.2i - Ett grymt kit
Digital designs DDA 6.5 & DD AT28 diskant

Rainbow kittet var referencen i detta test!! dom gör jäkligt bra saker & det ser man på priset .. (som jag tycker är i överkant) & dom spelar gudomligt grr
DLS kittet är grymma men jag upplevde dom lite ljudlöst om jag får säga så för jag vill ha tryck i prylarna & den kunde helt enkelt inte förmedla det jag ville ha!!
DD kittet gjorde mej imponerad.. 6.5" var lite seg i början men efter lite spelning kom den till liv .. wohhoo men det var diskanten som gjorde mej tagen!! ... så jäkla sjysst så jag vet inte!!

på frekvensmätningen spelade DD kittet lika med rainbowskit! vi alla var nog lite imponerade att det var så !! nu ska man väl ta testet med en nypa salt eftersom vi jämförde för min skull & tog ingen doktorsexam i ämnet.. men jag köpte iaf. DD kitet & jag blir bara nöjdare & nöjdare!! Hörde en bil som hade dubbla kit & faan precis my kind & sound!! .. så nu får man väl bygga om igen!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang