Hej hej Har en JBL GTO 1000 wattare te bas och ska bygga ett rejält ljud bygge i skuffe. så jag slår på stort o köper plexiglas=) hehe fanns 3mm och över det var tydligen svårt att få tag i....hur hållbart är det egentligen? antar att det blir rätt bra tryck av det ljudet jag har hehe...tänker täta alla sidor bra men plexiglaset ska ju inte bara tåla trycket från basen utan ävn orka hålla upp basen...tror ni dette möjligt eller bär det av att söka efter bredare plexi???
3mm kommer inte att fungera. Finns VÄLDIGT tjockt att få tag på, bara man letar lite.
Skulle tro att du behöver en bra bit över 10mm om du skall skruva basen i det.
Jag hajjar dock inte vitsen med det, när det finns MYCKET bättre matreal för MYCKET mindre pengar.
MVH Theo
Som vad? det enda jag vet som är genomnskinligt är plexiglas :S ska inte använda trä för mö där ibak...vet ju hur jag vill ha det och man ska kunna se egenom fronten på lådan....
Glas använder många (dock ej att fästa basen i). Plexiglas vet jag inte vart man köper i så tjocka dimentioner, men om ingen svarar här i tråden får du helt enkelt söka lite på internet. Det finns, det vet jag.
Glas använder många (dock ej att fästa basen i). Plexiglas vet jag inte vart man köper i så tjocka dimentioner, men om ingen svarar här i tråden får du helt enkelt söka lite på internet. Det finns, det vet jag.
MVH Theo
okeey ne glas går ju ej att fästa i hehe...jag får nog sätte mej en stund o tänka över detta...aksnke kan få till en annan liten upphängning tack för tipset iallafall! tur att jag ej köpte 3mm då
3 mm är för tunnt... lådan kommer juh vika ihop som ett korthus! min farfar är glasmästare å han sa att en kvm kostar cirkus 3000:- om det ska va 8 millimeters! ganska så dyrt ändån!
Till rutan i min låda har jag 10mm härdat glas. Basen sitter dock i MDF... Jag tänkte också köpa plexi först men glasmästaren avråde mig från det och tipsade om härdat glas.
3 mm är för tunnt... lådan kommer juh vika ihop som ett korthus! min farfar är glasmästare å han sa att en kvm kostar cirkus 3000:- om det ska va 8 millimeters! ganska så dyrt ändån!
Nu är det ju även så att det finns lite olika kvaliteter (då pratar ja itne bara om hållbarhet, utan egenspaker etc). Om det vi skall snacka priser så har jag kapat plexi som kostar runt 15.000kr /m2 i 4mm2 tjocklek . Men en sån skiva har man ingen bättre använding för i detta sammanhanget, utan vanligt pc eller acryl duger gott och väl, själv använder jag en variant av lexan som har en tunn glasyta för att slippa för repor så lätt som plexi annars kan få. Men det är lite dyrare då, om man betalar