5328
Sök

Hjälp med att sära på blinkerhållaren

Green Street Elite
676 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
#1
hej jag behöver hjälp med att sära glaset från hållaren på mina fram blinkers, någon som vet några tips och trix jag kan behöva?

har testat med värme pistol men det funkade inte då det bara blev så att plasten ( glaset ) gav med sig o böjdes hmm

ledsen ifall jag har lagt upp en ny tråd om något som redan finns men sökte på forumet efter hur man kör men utan någon lycka så då fick det bli en ny tråd wink ^^

MVH
ParaDyne


4 005 Inlägg
16 april 2009
#2
Jag vet att flera har lagt in blinkers och framlyktor m.m i ugnen en halvtimma så värms limmet upp.

Vet dock inte vilken temperatur eller så, men den infon finns här i forumet.


Konstruktör
1 053 Inlägg
16 april 2009
#3
Ugn är det bästa för att få gammalt lim att släppa.

Släng in dem i ugnen på 60-70 grader i ungefär 30minuter så ska du nog se att du kan dra isär bitarna smile


Green Street Elite
676 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
#4
härligt big_smile tack ska ni ha smile



Sök