Centrallås ur funktion, vad gör man?

Vallås Locos
6 juli 2006 · 407 Inlägg

Jag undrar bara vad man kan göra om bagageluckan inte låser sig när man vrider om nyckeln till centrallåset? Ungefär 1 gång av 15 så låser sig också bagageluckan men det är väldigt irriterande att stå och vrida om nyckeln så många gånger och kolla om bagageluckan blir stängd. När man öppnar med nyckeln så låter det från bagageluckan precis som den öppnas men när man stänget så låter det inget därifrån. Hoppas någon kan hjälpa mig nu för i morgon ska jag trycka in ett slutsteg i skuffen och det är inget roligt att ha där om låset inte fungerar. Ska också sägas nyckelhålet till bagageluckan är misshandlat så där går det inte att stoppa in en nyckel och låsa det på den vägen...

pnilz
6 juli 2006 · 45 Inlägg

Du kan ju testa om motorn funkar, annars är det nog någon kabel som glappar.

BogieBoy Svetsare
6 juli 2006 · 216 Inlägg

förstår att du vill att det ska funka om du ska sätta dit steg och grejjer, om du hör ljudet är nog motorn ok. men ta och skruva bort insidan av baklukan och kolla om koplingen mellan motorn och låset sitter som det ska!

//Micke

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.
Sharky
6 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Vad är det för bil??

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Vallås Locos
6 juli 2006 · 407 Inlägg

Nissan Primera, Kombi -91:a. Ska först testa att smörja uupp grejerna annars blir det till att öppna upp luckan. Alla verktyg och högtalare försvann i alla fall inte inatt när bilen stod öppen:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang