Var finner man billiga mössor till turbon?

BlackFear
16 april 2009 · 116 Inlägg

ja som topic lyder var kan man köpa en billig mössa till turbon?
behöver dra ner tempen i motorrummet big_smile

själv tycker jag att 3000spänn för en mössa e påtok för dyrt!!

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
16 april 2009 · 820 Inlägg

skulle också vilja veta smile

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
Thaien
16 april 2009 · 933 Inlägg

haha va vad är mössa för nåt?

BMW M5 (1999)
Jockefors
16 april 2009 · 961 Inlägg

ja du får väl sticka en egen !! eller förklara bättre för oss som inte vet smile

Pure DieselPower
BlackFear
16 april 2009 · 116 Inlägg

hehe, kommer inte på vad den rackarn heter, men det är en "väst" som man binder runt turbon för att dämpa hettan. man kan dra ner värmen från 700 grader till 300 ir ngt. hoppas det hjälper hmm

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Darkie dARKiE
16 april 2009 · 5 031 Inlägg

Sån här tror jag han menar, Turbo Blanket heter det på engelska ialf wink

http://www.horsepowerinabox.com/HPIAB2/images/27-09-07_1612.jpg

Vet dock inte svaret på din fråga, förlåt.

Ville bara visa dem andra smile

Senast redigerat av Darkie (16 april 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Vildvarg
16 april 2009 · 1 Inlägg

Zalman kylflæns och några cpu kylare borde væl gøra jobbet ? wink

BMW 325 CI (2001)
BlackFear
16 april 2009 · 116 Inlägg

se där ja nu börjar det likna något big_smile

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
leksak Kanon..
16 april 2009 · 1 473 Inlägg

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-Tu … ccessories
1200 spänn + eventuell tull....iaf inga 3000, om de nu e sån du va ute efter...

Mrsky
17 april 2009 · 218 Inlägg

undra bara vart värmen tar vägen..... Du får ju knappast ner temperaturen med den där. möjligtvis att du inte får ut den i motorutrymmet. tror det är bättre att sätta plåt som avskärmar än en tät mössa. då har iaf luften någonstans att ta vägen.

bara mina tankar.

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
17 april 2009 · 3 180 Inlägg
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
BlackFear
17 april 2009 · 116 Inlägg

ska beställa den på ppf smile

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
torpis Forummoderator
17 april 2009 · 10 572 Inlägg

Mrsky skrev:
undra bara vart värmen tar vägen..... Du får ju knappast ner temperaturen med den där.

exakt!  poängen är att behålla värmen i turbon. värme = energi   värmeenergin driver turbinen. Man får alltså mer energi tillgänglig för att sätta snurr på turbon.

grenrör och avgashus coatar/lindar man för att behålla värme, downpipe isolerar man inte utan där vill man bli av med värme för att avgaserna skall ta mindre plats och således minska mottrycket smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
17 april 2009 · 10 572 Inlägg

Ghost_Face skrev:
http://www.karnag.se/?contentpage=showp … egoriid=69

Jag har varit i kontakt med dem två gånger, första gången så beställde jag prover till jobbet (jobbar med värme och kyla som konstruktör)   fick aldrig något material.  gång två var nu på elmia där de presenterade sina turbomössor och på måndagen inte kunde tala om vad de kostade "räkna med ett par tre tusen minst"   Produkterna såg kanonfina ut, men det föreföll inte som om de riktar sig mot privatpersoner i första hand.  Så jag tänkte också ebay faktiskt.

PPF har ju helt okej pris, inte jättemycket över ebay.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
expect1991
17 april 2009 · 1 814 Inlägg

torpis skrev:

Ghost_Face skrev:
http://www.karnag.se/?contentpage=showp … egoriid=69

Jag har varit i kontakt med dem två gånger, första gången så beställde jag prover till jobbet (jobbar med värme och kyla som konstruktör)   fick aldrig något material.  gång två var nu på elmia där de presenterade sina turbomössor och på måndagen inte kunde tala om vad de kostade "räkna med ett par tre tusen minst"   Produkterna såg kanonfina ut, men det föreföll inte som om de riktar sig mot privatpersoner i första hand.  Så jag tänkte också ebay faktiskt.

PPF har ju helt okej pris, inte jättemycket över ebay.

Är priserna lika väljer man ju PPF, du har du även ångerrätt enligt distansköpslagen  ( tror jag )

torpis Forummoderator
17 april 2009 · 10 572 Inlägg

expect1991 skrev:

torpis skrev:

Ghost_Face skrev:
http://www.karnag.se/?contentpage=showp … egoriid=69

Jag har varit i kontakt med dem två gånger, första gången så beställde jag prover till jobbet (jobbar med värme och kyla som konstruktör)   fick aldrig något material.  gång två var nu på elmia där de presenterade sina turbomössor och på måndagen inte kunde tala om vad de kostade "räkna med ett par tre tusen minst"   Produkterna såg kanonfina ut, men det föreföll inte som om de riktar sig mot privatpersoner i första hand.  Så jag tänkte också ebay faktiskt.

PPF har ju helt okej pris, inte jättemycket över ebay.

Är priserna lika väljer man ju PPF, du har du även ångerrätt enligt distansköpslagen  ( tror jag )

Precis, man får räkna och överväga riskerna.  Jag tillhör dem som gärna chansar på ebay och är beredd på att ibland kan det bli fel  smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Turbo_Erik
17 april 2009 · 526 Inlägg

Dalhems har också,, tror dom tar 2000kr..

BlackFear
17 april 2009 · 116 Inlägg

lutar åt ppf smile, kan ju nästan grilla korv nu under huvet pga all hetta tongue

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
blacken
17 april 2009 ·

talibangran skrev:
ja du får väl sticka en egen !! eller förklara bättre för oss som inte vet smile

I stålull i sådana fall.. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang