Ljudet bara dog

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
22 april 2009 · 2 853 Inlägg

men fortfarande kan din jordpunkt va dålig. du vet där din jord sitter fast oavsett kabel tongue

ja tror de är din remotekabel, koppla ur skiten släng på den igen. se va som händer.

sen om en säkring fortfarande är sönder inte konstigt att de inte funkar tongue

Senast redigerat av pattilatti2 (22 april 2009)

Youhan
22 april 2009 · 70 Inlägg

Alla säkringar är bytade.. Jag ska testa med en ny remote kabel.. Detta hände någon dag efter jag drog ner kablar i lister och under mattor etc där fram i bilen.. kanske kan vara att remoten har blivit kass under processen. Kan alldeles förlite om volt o watt o ohm osvosvosv för detta =/

Ska även byta jordpunkt till något bättre.. min jordning är inte snygg. Sitter bunden med ståltråd runt en krok där man fäster spännband.. dock har detta som sagt fungerat utmärkt i ett halvår.. men ska ändå testa att byta..

Ska även ut till BRC i malmö idag och kolla med dem.

Hittar jag lösningen så hör jag av mig smile

_
|¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨\
|¨¨O______O¨¨¨¨|
Volvo v40 T4
WooDMaN WooDMaN´s Buller golf :)
22 april 2009 · 1 834 Inlägg

Hej.

Håller med föregående talare om att det bör vara din jordpunkt som inte är bra alls.
Jorda som du säger med ståltråd runt en av lasthållarna ger definitivt INTE bra jord.
Jag rekomenderar starkt att du ser till att fästa en lagom grov kabel till bälteshållarna under baksätet så ska du se att det kommer att lira.

Lycka till


//WooDMan

Bilder från träffar. WooDMaNś foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |
ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 april 2009 · 8 744 Inlägg

Youhan skrev:
Ska även byta jordpunkt till något bättre.. min jordning är inte snygg. Sitter bunden med ståltråd runt en krok där man fäster spännband.. dock har detta som sagt fungerat utmärkt i ett halvår.. men ska ändå testa att byta...

Men snälla, så kul är det inte att laga signaljorden eller köpa ny huvudenhet. wink För det där ger då garanterat INTE bra jord! Nej se till så att du har en rejäl jordkabel (minst lika grov som plus) som sitter fast i en bra bult. Helst ska den sitta i någon bärande balk eller liknande, bältesfästet är ett bra ställe att jorda på.

Sen så när ni testade hans strömkablar och din remote, hade ni en jordkabel mellan bilarna då också?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Youhan
22 april 2009 · 70 Inlägg

Han jordar minus i steget till minus på batteriet.. , vi körde så i mitt steg också..(hans batteri, hans sladdar, mitt steg) =P

_
|¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨\
|¨¨O______O¨¨¨¨|
Volvo v40 T4
ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 april 2009 · 8 744 Inlägg

Jo men alltså nu menar ju jag när ni körde med hans ström/jordkabel och din remote, hade ni en jordkabel mellan bilarna då också? Annars så kan det bli knas.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
22 april 2009 · 2 853 Inlägg

minus från steget till batteriet? öhh. ska ju va så kort jordsladd som möjligt:P

Man får fan höra det mesta här tongue

Man jordar steget, JORD i karossen på en bra PUNKT som ger lågströmförlust, =spänningsförlust.

köp annars en radio:p sätt i batterier, så spelar du ett tag, köp en laddare till batterierna så kan du köra en stund varje dag.

Varför vara seriös när man kopplar in nått tongue omg

evilaudio
22 april 2009 · 16 195 Inlägg

pattilatti2 skrev:
minus från steget till batteriet? öhh. ska ju va så kort jordsladd som möjligt:P

Man får fan höra det mesta här tongue

Man jordar steget, JORD i karossen på en bra PUNKT som ger lågströmförlust, =spänningsförlust.

köp annars en radio:p sätt i batterier, så spelar du ett tag, köp en laddare till batterierna så kan du köra en stund varje dag.

Varför vara seriös när man kopplar in nått tongue omg

ja jordar mina steg direkt i batterierna..wink    koppar leder bättre än plåt.. men sen har ja mina batterier bak oxå. big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Youhan
22 april 2009 · 70 Inlägg

Han har sina batterier bak i bilen (BMW). där av är jordsladden kort smile

Jag har försökt att göra det så seriöst jag kan, men detta är också mitt första bygge någonsin tongue

_
|¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨\
|¨¨O______O¨¨¨¨|
Volvo v40 T4
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
22 april 2009 · 2 853 Inlägg

evilaudio skrev:

pattilatti2 skrev:
minus från steget till batteriet? öhh. ska ju va så kort jordsladd som möjligt:P

Man får fan höra det mesta här tongue

Man jordar steget, JORD i karossen på en bra PUNKT som ger lågströmförlust, =spänningsförlust.

köp annars en radio:p sätt i batterier, så spelar du ett tag, köp en laddare till batterierna så kan du köra en stund varje dag.

Varför vara seriös när man kopplar in nått tongue omg

ja jordar mina steg direkt i batterierna..wink    koppar leder bättre än plåt.. men sen har ja mina batterier bak oxå. big_smile

lol du ska alltid va så petig tongue

Drönirettab
22 april 2009 · 21 761 Inlägg

Youhan skrev:
Min remote ger 12v,
Mina strömsladdar ger 12v
När stereon är avstängd och jag mäter på skruvarna som spänns över plus och jord kablarna så får jag 12v
När stereon är på och gör samma mätning får jag betydligt lägre tal (mellan 1,3v och 6,7v)

Jag hävdar fortfarande att du kan hitta felet med hjälp av att mäta dig fram. smile

När stereon är påslagen, då sjunker alltså spänningen på stegen. Det är i detta läge du ska mäta på olika ställen, börja på steget och arbeta dig vidare "framåt" i bilen (ända fram till batteriet om så behövs). Mät på varje kopplingsställe, dvs om du tex mäter på säkringshållaren så mäter du före säkringen/på säkringen/efter säkringen. Kommer du till en kabelsko så mäter du på kabelns trådar och sedan på själva kabelskon.

När du kollar stegets jordkabel så mäter du på stegets kopplingsplint, sedan på jordkabelns kabelsko och till sist på plåtytan där kabelskon sitter fastskruvad.

Hela tiden med stereon påslagen eftersom det är då som spänningen blir konstig. Ta gärna en polare till hjälp, kan gå lite lättare då. smile

Senast redigerat av Drönirettab (22 april 2009)

Youhan
22 april 2009 · 70 Inlägg

Det löste sig idag.. Kan inte förklara det riktigt, men jag tog allas tips och bytade jordningspunkt.. funkar fint nu.. Fattar fortfarande inte varför det inte funkade när vi tog min kompis batteri (både plus och minus) då..
Men men, problem solved.. Måste få klaga på hur knepigt det var att hitta jord tongue

Just nu hittade jag en skruv där ena baklampan verkar jorda.. drog på en ögla på jordkablen och satten den där.. Är detta en bättre lösning?

Måste passa på att tacka för alla svar!! <3

_
|¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨\
|¨¨O______O¨¨¨¨|
Volvo v40 T4
Streethawk Billjuds Wannabe
22 april 2009 · 1 771 Inlägg

Youhan skrev:
Det löste sig idag.. Kan inte förklara det riktigt, men jag tog allas tips och bytade jordningspunkt.. funkar fint nu.. Fattar fortfarande inte varför det inte funkade när vi tog min kompis batteri (både plus och minus) då..
Men men, problem solved.. Måste få klaga på hur knepigt det var att hitta jord tongue

Just nu hittade jag en skruv där ena baklampan verkar jorda.. drog på en ögla på jordkablen och satten den där.. Är detta en bättre lösning?

Måste passa på att tacka för alla svar!! <3

Tog ni hans remote kabel också? För att batterierna kan ge olika pulver till allting och då vill inte steget gå igång (märkte jag utav egen erfarenhet). Bästa jordningspunkten (efter batteri i skuffen) är bälteshållarna.
Men detta är en bättre lösning än ståltråd för fästa jorden.
Men skulle fortfarande göra som många andra här säger och fästa jorden i bälteshållaren.

//Mvh

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 april 2009 · 8 744 Inlägg

Anledningen till att det inte fungerade med din kompis plus/jord och din remote är för att ni inte hade någon jordkabel mellan bilarna, remoten hade alltså ingen referenspunkt.

Din nya jordpunkt är klart bättre än den gamla, men inte optimalt. Försök hitta ett rejälare skruv att sätta den på, gärna bältesfäste eller liknande.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Youhan
22 april 2009 · 70 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Anledningen till att det inte fungerade med din kompis plus/jord och din remote är för att ni inte hade någon jordkabel mellan bilarna, remoten hade alltså ingen referenspunkt.

Din nya jordpunkt är klart bättre än den gamla, men inte optimalt. Försök hitta ett rejälare skruv att sätta den på, gärna bältesfäste eller liknande.

aaahhh, det förklarar en hel del. =P
Med bältesfäste, menar ni den svarta burken i bagageluckan där själva bältet sitter?

_
|¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨\
|¨¨O______O¨¨¨¨|
Volvo v40 T4
ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 april 2009 · 8 744 Inlägg

Ja fästet där rullen för bältet sitter skruvad. Eller om du kommer åt fästet till baksätet så bör även det fungera.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang