4782
Sök

Passar mina breddade plåtfälgar?

25 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#1
Tjena har oventande gått och köpt mig ett par breddade plåtfälgar som är breddade på en bilfirma  som var en aning större än säljaren skrev i annonsen.. fälgarna ska sitta på en golf 2 gti 16v och är 195 breda fram på däcket.

Bak där emot så är dom 265 breda på däcket.. och enligt han jag köpte dom av skulle dom vara 225 men när jag fick dom (hämtade ut dom på bussgods) så var dom 265 breda..

fälgarna är 14"

Så nu undrar jag om det är någon som försökt få på så breda fälgar på en golf 2 utan att behövt bredda skärmarna?

visst kan jag testa få på dom men känner inte att jag har någon brådska med det nu då det fortfarande snöar ibland och för att jag har kvar dom gamla fälgarna med sommardäck på som jag kan dra på i stället om det skulle knipa tongue

Någon som vet? smile

Gti ftw!

3 650 Inlägg
19 mars 2009
#2
kan säga att 265 får du aldrig på..lr kanske får på dem, men du kommer inte kunna åka å dom kommer sticka ut uta helvete..vafan 265 på en golf2 kommer se fucked up ut  lol

Och vrf fråga om du har däcken hemma..4 bultar..hah tror inte änns kan svara på din fråga då ingen änns försökt få på 265 tongue
Senast redigerat av Kesler (19 mars 2009)


25 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#3
Kesler skrev:
kan säga att 265 får du aldrig på..lr kanske får på dem, men du kommer inte kunna åka å dom kommer sticka ut uta helvete..vafan 265 på en golf2 kommer se fucked up ut  lol

hehe jo det är det jag menar..så antagligen måste jag skärmbredda och skaffa mig coilovers eller sälja skiten och köpa mig ett par mindre breda.. men då jag köpte ett dessa i tron om att måtten han sa stämde så får man jo iaf hoppas tongue

men han sa att han hade haft dom på en jetta och det bara hade tagit i när bilen var tungt lastad..

så jag vette fan hur det blir , ville dock kolla om någon annan hade fått på så breda på en golf förut big_smile

för fyfan så fränt det skulle vara big_smile

Gti ftw!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
19 mars 2009
#4
Du blir ju "one of a kind" om du åker runt med de hjulen iaf tongue


25 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#5
JDMy00 skrev:
Du blir ju "one of a kind" om du åker runt med de hjulen iaf tongue

hehe jo det blir ju det smile därför jag jävligt gärna vill få på dom big_smile

Gti ftw!

3 650 Inlägg
19 mars 2009
#6
go får it, men kommer se wannabe ut tongue annars e de ju abra slänga på smalare däck


25 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#7
Kesler skrev:
go får it, men kommer se wannabe ut tongue annars e de ju abra slänga på smalare däck

varför skulle det se wannabe ut?  snarare brutalt ut...

och om du ska va off topic och inte har tips eller liknande tkr jag vi avslutar denna diskussion och lämnar plats till folk som har vettiga saker att skriva! smile

Gti ftw!

3 650 Inlägg
19 mars 2009
#8
Skatepunk skrev:
Kesler skrev:
go får it, men kommer se wannabe ut tongue annars e de ju abra slänga på smalare däck

varför skulle det se wannabe ut?  snarare brutalt ut...

och om du ska va off topic och inte har tips eller liknande tkr jag vi avslutar denna diskussion och lämnar plats till folk som har vettiga saker att skriva! smile

ja wannabe, hah okej, vettiga saker..väntar med spänning på nästa svar lol Vad vill du veta egenligen!? tror knappast du kan fåett fakta svar på din fråga, gå ut och prova och se efter själv..hur jobbigt kan det vara? lol


25 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#9
Kesler skrev:
Skatepunk skrev:
Kesler skrev:
go får it, men kommer se wannabe ut tongue annars e de ju abra slänga på smalare däck

varför skulle det se wannabe ut?  snarare brutalt ut...

och om du ska va off topic och inte har tips eller liknande tkr jag vi avslutar denna diskussion och lämnar plats till folk som har vettiga saker att skriva! smile

ja wannabe, hah okej, vettiga saker..väntar med spänning på nästa svar lol Vad vill du veta egenligen!? tror knappast du kan fåett fakta svar på din fråga, gå ut och prova och se efter själv..hur jobbigt kan det vara? lol

vi får helt enkelt vänta och se om någon som testat kan ge mig ett svar..

lite svårt just nu då dom ligger i ett garage och personen med nyckel inte är hemma..

bye!

Gti ftw!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 mars 2009
#10
Skatepunk skrev:
men han sa att han hade haft dom på en jetta och det bara hade tagit i när bilen var tungt lastad..

Sa han att de var 225 breda kan han lika gärna hitta på att han haft de på en Jetta.

Jettan borde iofs ha större hjulhus då det är en större bil.
Jag är iaf ruggigt tveksam att du kan smälla på 265: or utan att bredda utåt eller kapa i hjulhusen.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

25 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#11
te_wik skrev:
Skatepunk skrev:
men han sa att han hade haft dom på en jetta och det bara hade tagit i när bilen var tungt lastad..

Sa han att de var 225 breda kan han lika gärna hitta på att han haft de på en Jetta.

Jettan borde iofs ha större hjulhus då det är en större bil.
Jag är iaf ruggigt tveksam att du kan smälla på 265: or utan att bredda utåt eller kapa i hjulhusen.


Mvh Tommy

okej jo visst kan han ha gjort det..
större är dom ju men dom är ju rätt lika på dom flesta delarna.. dock vet jag inte om skillnaden i hjulhus osv..

vi får la se om jag får något svar från någon som testat eller så får jag helt enkelt vänta tills jag kan testa få på dom smile

Gti ftw!

1 432 Inlägg
19 mars 2009
#12
Fixa upp en bild på dem så snart du kan, dessa as till golf-fälgar vill iaf jag se omgående men sen e det ju oxå en frågan om hur de e breddade, vad det numera e för ET på dem o.s.v. Menar, har de breddat allt utåt, eller de de även breddade inåt?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

25 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#13
SpeedOfLight skrev:
Fixa upp en bild på dem så snart du kan, dessa as till golf-fälgar vill iaf jag se omgående men sen e det ju oxå en frågan om hur de e breddade, vad det numera e för ET på dem o.s.v. Menar, har de breddat allt utåt, eller de de även breddade inåt?

Japp ska fixa bild på dom snart smile det är ordentligt gjort iaf , dom har nog flyttat centrumet så det är breddat åt båda hållen.
vet ej vad det är för ET..

bara hålla slänga iväg en vän ansökan så kan jag/du hålla dig uppdaterad smile

Gti ftw!

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
19 mars 2009
#14
Skatepunk skrev:
Kesler skrev:
kan säga att 265 får du aldrig på..lr kanske får på dem, men du kommer inte kunna åka å dom kommer sticka ut uta helvete..vafan 265 på en golf2 kommer se fucked up ut  lol

hehe jo det är det jag menar..så antagligen måste jag skärmbredda och skaffa mig coilovers eller sälja skiten och köpa mig ett par mindre breda.. men då jag köpte ett dessa i tron om att måtten han sa stämde så får man jo iaf hoppas tongue

men han sa att han hade haft dom på en jetta och det bara hade tagit i när bilen var tungt lastad..

så jag vette fan hur det blir , ville dock kolla om någon annan hade fått på så breda på en golf förut big_smile

för fyfan så fränt det skulle vara big_smile

Ursäkta min fråga, men vad hjälper coilovers mot för breda fälgar/däck?
Att få på 265 på en Mk2 är helt omöjligt om du inte planerar widebody. Min gissning är om bultmönster stämmer, med hänsyn taget till däckstorlekarna att dem suttit på en E30, även om 265 känns i bredaste laget där med. Men helt klart är att dom stora skillnaderna på en Jetta skulle se helt mupp ut.

Svårt att svara på din fråga om fälgarna passar då man inte vet hur breda dem är, men troligtvis passar dem bra med rätt däck.

25 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#15
J-P-R skrev:
Skatepunk skrev:
Kesler skrev:
kan säga att 265 får du aldrig på..lr kanske får på dem, men du kommer inte kunna åka å dom kommer sticka ut uta helvete..vafan 265 på en golf2 kommer se fucked up ut  lol

hehe jo det är det jag menar..så antagligen måste jag skärmbredda och skaffa mig coilovers eller sälja skiten och köpa mig ett par mindre breda.. men då jag köpte ett dessa i tron om att måtten han sa stämde så får man jo iaf hoppas tongue

men han sa att han hade haft dom på en jetta och det bara hade tagit i när bilen var tungt lastad..

så jag vette fan hur det blir , ville dock kolla om någon annan hade fått på så breda på en golf förut big_smile

för fyfan så fränt det skulle vara big_smile

Ursäkta min fråga, men vad hjälper coilovers mot för breda fälgar/däck?
Att få på 265 på en Mk2 är helt omöjligt om du inte planerar widebody. Min gissning är om bultmönster stämmer, med hänsyn taget till däckstorlekarna att dem suttit på en E30, även om 265 känns i bredaste laget där med. Men helt klart är att dom stora skillnaderna på en Jetta skulle se helt mupp ut.

Svårt att svara på din fråga om fälgarna passar då man inte vet hur breda dem är, men troligtvis passar dem bra med rätt däck.

hehe okej.. jo självklart är det rätt bulltmönster på dom..
coilovers skulle ju kunna få bilen lite högre ifall det kniper med skärmkanten smile

vette fan va dom suttit på.. det verkar vara nyare plåtisar iaf.. och sen har dom blivit breddade på bilfirma.. dock vet jag inte till vilken bil dom breddades till.. kan ha vart en e30...

det jag vet är att det är 165 brett på däcket.. så vi får la se.. sen att det är 14" hjälper ju lite.. då kommer dom ju ner lite mer under skärmkanten..

Gti ftw!

1 432 Inlägg
24 mars 2009
#16
Hur går det med bilder då?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

429 Inlägg
24 mars 2009
#17
Lämna tebax dom till han och säg att han ljög om bredden så att du inte kan använda dom?

Det är ju ett altenativ, om du verkligen inte vill ha dom.
Senast redigerat av biber (24 mars 2009)

// Pontus

3 650 Inlägg
24 mars 2009
#18
sälj däcken å köp en rimlig bredd..


1 432 Inlägg
23 april 2009
#19
blir de nå andra vers eller..?
(Dvs: Vart är bilderna på fälgarna?)

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.


Sök