3513
Sök

Problem efter byte av kylare corolla 93a

6 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
Hej köpte en begagnad kylare till min bil idag.Att byta den gick problemfritt och allt var frid och fröjd tills jag märkte att fläkten inte hoppade igång.Efter en hel del felsökande så hittade jag felet,glappt i ett relä,när väl det var fixat så hoppade fläkten igång.

Fast det fungerar åndå inte,bilen blir för varm!!! Slår man på full värme och fläkt så håller sig tempen normal men direkt man slår av värmen i cupen så stiger tempen igen. Vad f-n är problemet???

Ska kanske tilläga att kylaren som jag satte i var lite större än originalet (finns tydligen 2 modeller till corollan) Kan det spela in?? Borde ju snarare vara så att bilen får bättre kylning eller är jag ute och cyklar då?

Vore ytterst tacksam för hjälp snarast!

Mvh Thomas

148 Inlägg
8 juli 2006
jag skulle tippa på att termostaten inte öppnas. . .du borde kunna känna på kylet om det é varmt eller inte när motorn é varm. . .

Skulle kylet vara kallt, ljummet när motorn é varm så é det säkert termostaten..
byt eller kolla i kokande vatten med tempmätare!!!
Senast redigerat av swedahl (8 juli 2006)

Low´n´slow is da shit

6 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
Kylet är kokhett,tror inte det är termostaten?!

148 Inlägg
8 juli 2006
jag vet att när vi drog hem en bil på transportsläp för 4år sedan, så gick toppackningen på den dragande bilen...då blev det mkt varmt, trotts trasig toppackning så gick bilen bra o läckte inget vatten "gick bara varmt helt änkelt"...

Annars vet jag nog inte direkt tvr, kanske en ngn kanal i motorn som é tät. . .

lycka till, tråkigt med problembilar:D

Low´n´slow is da shit

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Någon som har några mer förslag?

Evolution
1 627 Inlägg
9 juli 2006
har du luftat systemet? min fläckt gick inte igång med lite luft i motorn

Fäll ner pungen och landa

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Nej jag har inte luftat systemet,fast fläkten fungera men likt förbannat så vill tempen upp på rött.Fattar inte det sad

Evolution
1 627 Inlägg
9 juli 2006
testa försök få ur luft ur den

Fäll ner pungen och landa

460 Inlägg
9 juli 2006
Kolla så inte kylet är fullt av skit i dom nedre cellerna.
känn så att kylet är varm ända ned,skulle du bara ha cirkulation i bara övre delen så räcker det inte till för att kyla motorn.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

220 Inlägg
9 juli 2006
Du måste lufta systemet.. Där har du problemet. Skulle tippa på att du har väldigt dålig cirkulation p.g.a massa luft, och när du drar på värmen får du bättre cirkulation. Det är normalt.
Men som sagt, lufta!

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Okej,och hur gör man för att få ut all luft ur systemet?

Sök