Usch....nu är det nog dags att ta på mig dumstruten. Naturligtvis är det som du skriver. Du behöver få reda på vilken utspänning som omvandlarna har och inom vilket inspänningsområde den klarar av att ge ut den specade strömmen.
Om jag utgår ifrån en av omvandlarna från Mastervolt som jag tidigare tog som exempel så ger den ut 13,6 V och har en verkningsgrad på 90%, inmatningsspänningsområdet är 20-35 V och det innebär att den alltså klarar av att ge ut 20 A oavsett om lastbilen har motorn på eller av.
13,6 V och 20 A blir 272 W, med 90% verkningsgrad så behövs det 302 W inmatad effekt för att få ut 272 W. Räknar vi på att motorn är av och batterierna är mycket dåligt laddade så kan spänningen vara nedåt 24 V, vilket blir ca 12,6 A. Tar vi motorn påslagen och bra laddspänning så kanske det är 28,8 V och omvandlaren borde då dra ca 10,5 A.
Summan av kardemumman för just denna omvandlare är att den troligen kan dra 10,5-12,6 A beroende på inspänning. Vi får väl se vad du får för uppgifter från tillverkaren.