MrCalle skrev:
Fi har inget med RE Audio att göra, det är inte samma grundare bakom märkena utan den enda samhörighet de kan ha är att killen som driver Fi har engång jobbat på RE Audio och om jag inte missminner mig så gjorde han webb baserade jobb typ hemsidor, banners osv.... inget med design eller konstruktion att göra. Han har även tävlat med RE basar.
Han fick dock sparken från RE Audio när US Amps köpte märket.
För ett år sen så vart vi kontaktade av dem och vi har haft livliga diskutioner kring denna man samt bladice i England.
Det vi tyckte var fel var den att de inte kunde garantera att om man köper en bas idag och sen ska köpa en till om säg en månad så viste man inte om det vart en likadan eftersom de köpte restpartier med magneter, korgar, talspolar osv.... sen ville de att vi skulle köpa in oss på en förorder med en fantasi summa, denna skulle då levereras under 1år framöver och det ända detta tyder på var det att de inte hade ett eget kapital att bygga prylar för.
Jag bad en vän till mig att åka förbi deras fabriksadress och kolla in deras fabrik, det var ingen fabrik utan en carport vid hans bostad.
Jag vill inte snacka ner märket trotts att det kan verka så utan ge en liten varning, men för dem som är intresserade så skulle jag ge rådet kolla upp detta märke/företag flera ggr innan jag skulle skicka några pengar till dem eftersom allt ska förskotts betalas.
Det kan ju vara så att de har avanserat nu under året och har en riktig fabrik idag?