8338
Sök

Behöver tips på att dra slutstegs sladdar (Ford mondeo -02)

16 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Som sagt behöver någon som har en ide eller har dragit sladdar i en mondeo, då jag har försökt de senaste tre dygnen och får inte till det. Det är ström kabeln som jag har problem med.

Undrar också om mitt bygge, då jag har stoppat en 15" bas och två 6,9 i samma låda. Är detta farligt för högtalarna att "andas" samma luft eller är det bara att köra på?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 april 2009
Den där lådan med en 15" bas och 2st 6x9or bör du göra om genast om du inte vill behöva köpa nya 6x9or stup i kvarten!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Den där lådan med en 15" bas och 2st 6x9or bör du göra om genast om du inte vill behöva köpa nya 6x9or stup i kvarten!

okej något tips på hur det ska se ut?

16 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Någon?

Random Hero
4 047 Inlägg
29 april 2009
bygg separata lådor till 6*9orna om du vill ha dom vid basen, men de e nt heller så bra för 6*9or ska ju helst spela open air, ja hade skippat om ja vore du

Dog food lid. Backwards

379 Inlägg
29 april 2009
Rosabar skrev:
Som sagt behöver någon som har en ide eller har dragit sladdar i en mondeo, då jag har försökt de senaste tre dygnen och får inte till det. Det är ström kabeln som jag har problem med.

Undrar också om mitt bygge, då jag har stoppat en 15" bas och två 6,9 i samma låda. Är detta farligt för högtalarna att "andas" samma luft eller är det bara att köra på?

borra ett hål högt upp vid fotpedalrna så får du igenom strömsladden så gjorde jag mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Random Hero
4 047 Inlägg
29 april 2009
varför borra nytt när de finns vid rattstången, gasvajern, kupefläkt m.m

Dog food lid. Backwards

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 april 2009
Rosabar skrev:
ChriZtoffer skrev:

okej något tips på hur det ska se ut?

Allra bäst vore att skippa 6x9orna helt eftersom du ändå har en bas, men om du ändå ska ha 6x9or så gör du som DusanMandick sa och bygger separata lådor åt dom och basen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Okej, Tack Tack. hoppas att man får upp lite bilder när det e klart smile

Sök