Wee skrev:
jag klyvde av fingret när jag hjälpte min syster och hennes sambo på deras bondgård, och försäkringsbolagen nekade till ersättning.. Lite tråkigt...
Bilden nedan visar hur det var av, dock så var fingret skalat precis när det hände. Bilden är tagen ca 1 månad efter olyckan.
Ett halvår efter olyckan så amputerade jag delen som jag klyvde av då jag aldrig fick upp en ordentlig cirkulation ut i fingret.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/21227/597755_x4cksf.jpgSkada. Lindrig bild, fanns tillfällen då fingret såg betydligt värre ut. http://www1.garaget.org/gallery/archive/21227/597766_99tm3v.jpgca 1,5månad efter olyckan.Nu så ser fingret bra ut, kortare och utan nagel.
Nej FYFAN asså.. =S.. Ditt va värre en grabbens utan snack.. Makalöst att dom nekade ersättning till dig...
Men iallfall.. Grabben har som sagt varit hos ortoped och konstaterat 75% handikapp och verkligen synliga ärr.. Fallet har skickats vidare till (sorry glömt namnet) han som bedömer vilken summa han skall få.. Och vi är mer eller mindre 1 månad från ersättningen.. hör av mig hur de blir... mvh
Men men.. Nu är de så att han skall få ersättning för invaliditet och ärr.. Inget sveda o verk då de tyvärr inte täcker... Men för att ni ska förstå bättre.
-Vi gjorde en anmälan om olycksfall till Länsförsäkringar.
-Dom svarade trevligt att dom skulle skicka en enkät. Pengarna skall sättas på grabbens konto..
De lät som en fin story helt enkelt..
-Sen så beskrev vi olyckan. Och eftersom de är nästan solklart att de förtjänas ersättning så började dom fördröja och förändra och massa sånt. Tillslut fick dom en ortoped tid. Ortopeden sa att de va 75% invaliditet, samt översträckning o.s.v... Dessutom så skulle utseendet av fingret kvarstå och invaliditeten KANSKE avstår om ett par år. Men de är mycket låg chans till att de blir bättre. Jag postar bilder på hur de ser ut idag.
-Sedan får dom svar från Läns försäkringar och dom skickar detta vidare till en som ska bedöma och prissätta detta.
-Han skall få "Fula ärr" ersättning och "Invaliditets ersättning".
Så de märks att dom försökte komma undan att betala.. Men efter att ortopeden bekräftade handikappet så har dom nu alltså förändrat sin synpunkt och arbetar nu med grabben istället för mot honom.
Hör av mig nästa gång jag får reda på något.
Bra tråd b.t.w... här kan vi ju diskutera andras skador framöver. MvH