4518
Sök

Modell på bolt-on-spacers?

helt galen
388 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#1
Ska byta fälgar och behöver spacer. Har tidigare bara användt 10-håls spacer, dvs man har bultar istället för muttrar när man skruvar fast fälgen.
Nu funderar jag på om jag ska köpa med pinnbult eller 10-håls denna gången.
Någon med erfarenheter av xpacer med pinnbult? Någon som har användt bägge modellerna, vilken föredrar ni?

Varför åka fort när man kan åka brett?

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
6 maj 2009
#2
Volvotjej84 skrev:
Ska byta fälgar och behöver spacer. Har tidigare bara användt 10-håls spacer, dvs man har bultar istället för muttrar när man skruvar fast fälgen.
Nu funderar jag på om jag ska köpa med pinnbult eller 10-håls denna gången.
Någon med erfarenheter av xpacer med pinnbult? Någon som har användt bägge modellerna, vilken föredrar ni?

Frågan som underlättar en del är hur tjock spacer du behöver?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

4 001 Inlägg
6 maj 2009
#3
jag har använt spacer med pinnbult som denna modellen http://www.manton.se/foto/360/IMGP0965_360.gif
och dom funkar fint, jag har även använt spacer där man byter ut bulten i drivaxlarna till längre modeller men dessa har jag lyckats vrida sönder några gånger så numera får dom ligga på hyllan och skämmas wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

helt galen
388 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#4
25 - 30 mm tjocka ska det vara!

Varför åka fort när man kan åka brett?

4 001 Inlägg
6 maj 2009
#5
Volvotjej84 skrev:
25 - 30 mm tjocka ska det vara!

www.manton.se

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

helt galen
388 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#6
Har kikat på deras redan och det lutar åt att de blir sådana. Tack!

Varför åka fort när man kan åka brett?


Sök