6088
Sök

En fråga om tredje utgången på en pysventil man har på gång

1 253 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Har en pysventil på gång men undrar över den tredje utgången som man pyser ut lufte ur. Står på websidan att man kan använda den till att återled det utpysta luften. Vad är fördelen med det då o hur o vart återleder jag den luften då? Samma ställe mellan turbon o wg eller?

Lev livet nu innan det är för sent

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 maj 2009
Du behöver inte bry dig om det med din bil, du kan köra öppet.

Återcirkulering har man på bilar med luftmassemätare tex Saabs T7-motorer osv.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 253 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Aha bra då vet man det smile

1 002 Inlägg
6 maj 2009
Menar du pysventil för att "lura" laddtrycksstyrningen?
Eller menar du en dumpventil?

...

driftsättare
169 Inlägg
6 maj 2009
på din har du ju lmm så du kanske skulle återleda men det är så lite så det kanske inte gör så mycket

1 253 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
dahboy skrev:
Menar du pysventil för att "lura" laddtrycksstyrningen?
Eller menar du en dumpventil?

Pys för att lura laddtrycket ja:) Kör ju nu med dit moddad fjäder mellan wg stången o själva klockan för att få upp laddet från original 0,45 till 1 bar som jag har nu

1 585 Inlägg
7 maj 2009
jag har en pysventil liggandes i en låda här hemma om du vill köpa en billigt;)

5 710 Inlägg
7 maj 2009
Den 3:e anslutningen leder du in mellan luftfilter-->turbo.
På en fulltryckare har du en färdig nippel så vill man kan man skaffa ett sådant rör.

Du behöver inte bry dig om det med din bil, du kan köra öppet.

Återcirkulering har man på bilar med luftmassemätare tex Saabs T7-motorer osv.

Nu pratas det iofs inte dumpventiler här utan pysventil MEN.....en OG900 har oxo luftmassemätare =samma regel.

MVH Jonas
..............

1 253 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Okej har dock kört med pys förut men var inga problem med det utan funkade som vanligt. Men tänkte på en sak angående när man drar in pysen i bilen, måste man ta från wg klockan eller fins det andra ställen med som går eller är det bara där imellan som gäller? Tänkte bara då det blir väl 1-2 meter slang nästan om man ska dra in det i bilen från wg-klockan på snaaben tongue

5 710 Inlägg
7 maj 2009
opeldrifter skrev:
Okej har dock kört med pys förut men var inga problem med det utan funkade som vanligt. Men tänkte på en sak angående när man drar in pysen i bilen, måste man ta från wg klockan eller fins det andra ställen med som går eller är det bara där imellan som gäller? Tänkte bara då det blir väl 1-2 meter slang nästan om man ska dra in det i bilen från wg-klockan på snaaben tongue

Ja vad är det som justerar turbons laddtryck? Jo det är WG.....alltså måste den sitta där smile

MVH Jonas
..............

1 253 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
:p smile
Senast redigerat av opeldrifter (7 maj 2009)

Med lem
1 127 Inlägg
7 maj 2009
När du kör Saab, varför inte köra APC? Bättre system får man ju leta efter som är såpass enkelt att montera. Pystrim är ju så jävla värdelöst..

1 253 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Mjo men har man som jag bara haft problem med det jäkla APC systemet så tröttnar man på det till slut. Har haft det i en annan saab o aldrig igen. Kör man med förstånd ser jag inget fel i att köra med pys då det både är enkelt o billigt sätt atta trimma bilen. Självklart ser man ju till att chippa den först då o även ha en bra IC smile

Sök